Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

All aggresjonen mot Audi og Audi-førere skyldes vel ikke annet en god, gammel misunnelse ...

Men, det er klart man kan bli sur når man kommer til kort i trafikken. :tease:

"Hey, guys! I found the audi driver!"

1. Utsagnet mitt var mest ment som "kommentar-åte". (& it kinda worked)

2. Jeg kjører ikke Audi selv.

(Ikke nå lenger ... Jeg har skaffet meg en billigere 'hobby'.)

Lenke til kommentar

Det er veldig irriterende i for eksempel rundkjøringer, når du står der og tror folk skal rett fram men de svinger av rett foran deg slik at du egentlig kunne kjørt

Men det skjer ikke særlig ofte, i hvertfall ikke der jeg kjører, som oftest er plassering mer en tilstrekkelig nok for å se hvor de skal.

Er liksom ikke så big deal som dere skal ha det til føler jeg.

Lenke til kommentar

Her jeg bor er det ihvertfall det. Også er det veldig irriterende hvis en bil i 80 sone plutselig bråbremser eller jeg ser bremselys, og begynner å lure på hvorfor, for å så skjønne at bilen skal av... hadde han skrudd på blinklyset sitt kunne jeg slakket ned farten slik at jeg slipper å bremse opp noe særlig, eller lurer på hva han skal. Og på motorveien er det selvfølgelig veldig viktig å bruke blinklys, slik at jeg VET du plutselig hopper inn foran meg.

Lenke til kommentar

All aggresjonen mot Audi og Audi-førere skyldes vel ikke annet en god, gammel misunnelse ...

Men, det er klart man kan bli sur når man kommer til kort i trafikken. :tease:

"Hey, guys! I found the audi driver!"

1. Utsagnet mitt var mest ment som "kommentar-åte". (& it kinda worked)

2. Jeg kjører ikke Audi selv.

(Ikke nå lenger ... Jeg har skaffet meg en billigere 'hobby'.)

Haha :-P ditto ;-)

Lenke til kommentar

Video kan vise fart. Husk at en video er bilder i en bestemt hastighet. Og tar du fra et punkt til et annet på veien, går det ann å regne på det.

Når det er sagt, så nekter jeg å tro at de kan ta skiltene dine i den farten.

Endret av Trouble
Lenke til kommentar

Vil nok ikke klare å registrere skiltene dine om du suser forbi i 300 km/t. Men igjen så vil du aldri klare å holde den farten kontiunerlig på norske veier, så et eller annet kamera vil nok få det med seg.

Politiet må gjøre en risikovurdering. Har du såpass høy fart, vil de nok la vær å følge etter deg grunnet sikkerhetsmessige årsaker. (Både din, politiets, og andre trafikanter).

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Si det er midt på natta, altså null trafikk, og på for eksempel E18 fra Oslo mot Sandefjord. Det er jo en rett og fin strekning der man teknisk sett kan holde 300km/t kontiuerlig, gått ut ifra at det ikke er noe trafikk. Hvordan ville politiet reagert i en slik situasjon? Vil det være ganske lett å komme seg unna?

Og si det er trafikkontroll et sted, og du kjører helt ordinær bil, og det er litt øde sted, som jeg har i nærheten her. Man stopper ikke og gasser på. Politibetjentene bruker nok minst 10 sekunder på å komme seg i bilen sin, og få startet den og komme seg avgårde. Da er du allerede cirka en halv kilometer unna når politibilen endelig har begynt å akselerere. Så er det for eksempel en skogsvei med mange sideveier. Vil det ikke være ganske lett å bare kjøre inn i en av disse og gjemme seg inntil videre?

Lenke til kommentar

Mange som har kommet seg unna på slike måter. Kanskje spesielt på motorsykler, men biler også.

Men er mange kameraer man skal passe seg for, tips fra publikum osv. Har man en spesiell bil så er det lett å bli tatt etterpå (One of a kind-bil).

Og så gjelder det såklart å ikke legge det ut på youtube, slik som disse luringene:

To pågrepet etter hasardiøs mc-kjøring

edit: Ta forresten å les kommentarfeltet på youtube-videoen. Blanding av morsomt og frustrerende å lese.

Endret av uTukt
Lenke til kommentar

Si det er midt på natta, altså null trafikk, og på for eksempel E18 fra Oslo mot Sandefjord. Det er jo en rett og fin strekning der man teknisk sett kan holde 300km/t kontiuerlig, gått ut ifra at det ikke er noe trafikk. Hvordan ville politiet reagert i en slik situasjon? Vil det være ganske lett å komme seg unna?

Og si det er trafikkontroll et sted, og du kjører helt ordinær bil, og det er litt øde sted, som jeg har i nærheten her. Man stopper ikke og gasser på. Politibetjentene bruker nok minst 10 sekunder på å komme seg i bilen sin, og få startet den og komme seg avgårde. Da er du allerede cirka en halv kilometer unna når politibilen endelig har begynt å akselerere. Så er det for eksempel en skogsvei med mange sideveier. Vil det ikke være ganske lett å bare kjøre inn i en av disse og gjemme seg inntil videre?

Om det kun er en patrulje så kan det være enklere å komme seg unna, men det er likevel mange faktorer som skal klaffe om det skal lykkes.

• ingen vitner som legger merke til hvor en kjører av, og det skal kanskje godt gjøres når en kommer som et "fly i lav høyde"
  • holder en høy fart så legger en også igjen spor om en kjører på grusveier/skogsveier
  • en spesiell bil vil bli kjent igjen, det er ikke flertallet av bilene i Norge som kan nå 300 km/t for å si det slik........

Det er nok enklere i teorien enn i praksis, selv om det helt sikkert finnes noen som har fått det til, og sluppet unna med det......

Men helt ærlig så håper jeg at de er i mindretall, for slike bilførere har ingenting på norske veier å gjøre etter min mening........

Lenke til kommentar

Mange her som ser ut til å glemme at det også må bevises at det var du som kjørte bilen. Politiet kan ikke bruke skiltnummeret til å anmelde eieren uten å kunne ha et håndfast bevis på at det var eieren som kjørte.

Det er av samme grunn at fotobokser ikke kan gi deg bot uten å ha et bilde av ansiktet ditt.

Lenke til kommentar

Det er som regel flere patruljer ute og kjører, så en som er i din retning vil nok bli kalt opp for å møte deg på et senere tidspunkt. 300 vil jeg påstå at er en ganske urealistisk hastighet da det er få biler som klarer det og få strekninger som er egnet til slike hastigheter over tid.

Lenke til kommentar

Kompis av meg hadde en RS6 og den hadde han 250 med (turte ikke mer), men i følge han skulle det ikke være problem å klare 300. Var ingen kjempedyr bil heller, ga vel 450.000 for den.

Tror ikke det er noe problem å komme seg unna politiet med en den hvis du fyker forbi. For hvermannsen ser bilen ut som en A6 og du får ikke noe skiltnummer i den hastigheten.

Lenke til kommentar

Kjøpte den på finn.no. Svart C5 RS6 avant.

Kjøpt med lån, solgt for det samme når han begynte å snuse på verksted- og servicekostnader.

E: Original RS6 er sperret på 250 men klarer noe over 300, hans var ikke original. Fjernet sperre og bremsepapirer på 600hk elns.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...