Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... Hvordan er Granada på vinterføre? Og hvilke modeller er det som har servostyring? Har hørt at Taunus er direkte farlig å kjøre på vinteren, men den er jo lett som ei fjær da...

Regner med jeg havner på en 2,3GL eller noe, selvom en 2,8i Hadde vært knall.

Ganske greie på vinterføre i forhold til mye annet fra samme tidsperiode.

Hadde heller kjøpt 2l enn 2.3 jeg da, eneste som er kjipere på 2l er lyden :-)

Lenke til kommentar

Jeg har jo ikke en bil som passer inn i spesielle subkulturer (rånere, bondeknøler, ricere, veteraner, amcar, osv). Men kunne godt tenkt meg å møte opp med andre bilinteresserte for å snakke bil og kjøre rundt.

Om det er en BMW Owner's Club så hadde jo det vært ideelt.

Lenke til kommentar

Hverken C'n'C eller noen av BMW klubbene her til lands stiller noen krav til kulturtilhørlighet til bilene som møter opp. Vell en BMW klubb krever riktignok at du møter opp i en BMW, men ellers stilles det fritt.

Forsåvidt så passer vel alle biler inn i rånekulturen. Og bondeknølen går vel mer på personen enn fremkomstmiddelet.

Lenke til kommentar

Hadde bilen innom noe Bosch dieselverksted forresten, og de sa det var noe med dysene (dysebank/motorbank) og det burde fikses umiddelbart. Dette foreslo jeg til Subaru verksted flere ganger men "neida det var bare litt sot i motoren". Gikk til dealeren og snakket pent med dem og de var helt enige at det skulle gå på garantien som utgikk mange måneder siden. Så nå er bilen inne og blir fikset på mandag, forhåpentligvis. Håper bare de ikke titter altfor "dypt" med tanke på chippingen, selv om problemet var der FØR vi chippet bilen ETTER garantien utgikk...

Fikk splitterny lånebil; Toyota Yaris 4 dørs, 1.3L bensin med 99hk, 6 girs manuell. Den er en drøm å kjøre faktisk! Kjenner jeg savner å kjøre bensinbil, spesielt lyden (selv om det bare er 3 sylinder her...) men gud så anneledes! :love:

Litt mindre krefter enn fra min vanlige Forester med sine 400nm da... :sleep:

Lenke til kommentar

Har jo senk og sot. Ikke sint eksos, men blir nok mobbet med automatkasse.

Er i hovedsak ikke en råner. Nærmeste jeg kommer er en mann i midtlivskrisen.

Kjenner meg igjen her, bilen min er vel nesten oppskrift på råner og jeg kjører ofte med høy musikk (skrur ned når jeg kommer til befolkede plasser). Har flere ganger kalt folk som nok ser veldig lik ut som meg mens jeg kjører som råner og frykter at jeg også kommer inn i den kategorien på noen punkter. Men jeg henger ikke på bensinstasjoner ei heller kjører jeg for å kjøre, bilen er et transportmiddel.

Lenke til kommentar

Leste akkurat at Dubai skal bruke Lotus Evora som ambulanser på slutten av året. Hva er vitsen? Kan ikke tenke meg man kan aksellere noe særlig trygt, eller at det er plass til å behandle en pasient bak der....? Hvis det bare er for å komme fram fort funker det jo bedre med motorsykkelparamedic? Ikke trygg å ha ambulanse susende forbi i 250+ kmt???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...