Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, sant det nok.

Plasti Dip er ganske billig på Mekonomen, ihvertfall her. 140kr for sprayflaske, og 10% medlemsrabatt = 126kr.

Dippet sølvringene rundt tåkelysa og for de skilte seg veldig ut nå som grillen er svart.

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

http://www.tb.no/nyheter/bjornars-parkeringsbilde-gar-som-en-farsott-pa-facebook-1.8616070

Hvorfor sier han unnskyld? Er jo Land Cruiseren som står feil :-)

På gamlejobben så hadde vi to transportere og to parkeringsplasser. Ene gangen parkerte jeg klin inntil, bilen ble faktisk stående over natta. Andre gangen stod jeg på tvers, fyren kom med luen i hånden og beklagde for feilparkeringen sin. Var ikke mye feilparkering etter det :)

Jepp. Er dette lov?

Det er nettopp det med å hente vognkortet jeg må gjøre, men glemmer det alltid når jeg er i bilen, og det er ork å gå til den. :D

Var ute tidligere i dag for å tørke av bilen etter gårsdagens regnvær. Jeg innser at det ser utrolig håpløst ut å gå over med et håndkle hver eneste gang det regner, men vil ikke ha rust (spesielt i bensinlokket som ikke har drenering, BMW pls). :(

Want to buy garasje pl0x. Kanskje jeg skal investere i et biltrekk.

Ja, det er lovlig. Madammens bil er godkjent med senkefjærer på org dempere, ikke spesielt behagelig da den kun har gått 80k og veier mindre enn luft. Er heller ikke så bra for demperne i lengden, men det for stå sin prøve :)

Jeg ville vært litt forsiktig med å tørke bilen uten om etter vask, blir fort riper av sånt.

Ok bra. Da tror jeg saken skal være i orden.

Angående tørking så tørker jeg kun dreneringskanalene og bensinlokket. Drenering er så utrolig dårlig på E39 at du nesten ikke skulle tro at det regnet i Tyskland.

Lenke til kommentar

Jeg har tynnet ut glykolen i bilen litt, har fylt på kanskje en halv liter vann (av 10L). Er det noe jeg burde bekymre meg over nå som nettene knapt går i minusgrader? Skal fylle på ny kjølevæske asap, men vil slippe å gjøre det akkurat nå.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Jeg er rimelig sikker på at det var 50/50, så det er en 5% vann i en 50/50 blanding. Kan være jeg har fylt på litt mer, men det er toppen 1L.

Må bare forsikre meg at jeg ikke gjør noe fryktelig galt. Regner med at glykol/vann forholdet har et linært frysepunkt.

Lenke til kommentar

Jeg har lyst på alu radiator.. vet du om det er å oppdrive ? Da slipper man helvetet med at plastikktankene på sidene sprekker..

Takk SuperSaxy, har ikke tenkt på det egentlig, men vet fra andre at det lett river seg opp? Speilene og spoileren kanskje.

Ikke dipp håndtakene, da øker du jo utseendemessige alderen på bilen med minst 10 år

Lenke til kommentar

Moderne biler har dessverre en tendens til å bruke plast på steder det aldri burde blitt brukt. Nå har jo til og med plastikk innsug begynt å komme på noen biler. Blir moro når de endelig blir gamle og sprø.

Om du har lyst til å gjøre noe med kjølingen din så vil jeg anbefale sterkt å bare overhale kjølingen en gang for alle. Vet ikke hvor gammelt det du har er, men termostat, vannpumpe, radiator, slanger og viskosekobling er veldig greit å bytte ut etterhvert.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...