Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Tror den Citroënen kommer til å selge ut rimelig fort her i UK. Er bare 200 av totalt 2000 som skal bygges som kommer hit. Prisen ligger på under £25.000, omtrent på linje med de argeste konkurrentene; Mini Cooper Works og Golf GTI.

Litt artig egentlig, at den bare skal produseres i 2000 eksemplarer, der 1000 av de har 207bhp og resten har 202bhp. Dette er visst fordi motoren ikke er fullstendig homologert, noe som gjør at de ikke har lov å produsere mer enn 1000. 202-hesteren har "helt annet oppsett", og de kan derfor produsere 1000 av den også. Motoren(e) er for øvrig den samme som sitter i 150-hesteren, med oppgradert innsprøyting og turbo, gjort innomhus av Citroën Racing, de som står bak rally-bilene. Av denne grunn skal det ikke være nevneverdig forskjell i motorkarakter ved normal kjøring, først når du tyner litt og trøkker til, viser den sitt sanne ansikt. Utrolig nok er forbruket lavere på Racing-utgaven enn på 150-hesteren.

Edit: Å importere en fra f. eks. UK vil koste deg 467.000 ferdig registrert i Norge. Usikker på hvilken moms som brukes på nybiler her, men den er uansett ikke trukket fra i mitt regnestykke.

213.127 (Nybilpris i UK)

x 25% (Norsk moms)

+201.155 (Engangsavgift beregnet på CO2)

=467.563 NOK

Edit 2: Det vil uansett være et dumt valg, når jeg tenker meg om - det er jo høyreratt som gjelder her.

Lik pris som en så og si ny Golf GTI da, men så er jo golfen ganske stor.

Men nesten en halv mill får en DS3 R kunne jeg leve med og betale

Edit: Ifølge Dinside.no sin Importkalkulator vil den koste 544.000kr vis du importerer den fra sverige :p

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle vet vel hvordan nye A6 ser ut nå. :)

Demobil eller kundebil?

Møller sin.

Sjekka litt priser og sånn - det koster drøyt 19 tusen for LED lysa foran :wow:.

Nice. Da får jeg forhåpentligvis prøvd den om ikke alt for lenge. Blir interessant å se hvordan den er i forhold til den nye femmeren. Har riktignok kjørt A7, så har jo fått en forsmak.

Mye utstyr på den, regner jeg med. Har jo kjørt BMWer med langt over 400 000 i ekstrautstyr.

Lenke til kommentar

Alle vet vel hvordan nye A6 ser ut nå. :)

Demobil eller kundebil?

Møller sin.

Sjekka litt priser og sånn - det koster drøyt 19 tusen for LED lysa foran :wow:.

Nice. Da får jeg forhåpentligvis prøvd den om ikke alt for lenge. Blir interessant å se hvordan den er i forhold til den nye femmeren. Har riktignok kjørt A7, så har jo fått en forsmak.

Mye utstyr på den, regner jeg med. Har jo kjørt BMWer med langt over 400 000 i ekstrautstyr.

Har du kjørt A7 er det ikke store forskjellen. Du kjenner deg igjen, men den virker litt mere..hmm..massiv/tung? Motoriseringa er jo mye det samme, så ikke noe å si på den..

Kom gjerne med tilbakemelding på A6 vs. 5-serie. Har bare lest det Auto & Motorsport (?) skrev og det var jo bare en teoretisk sammenligning siden de ikke hadde et fysisk eksemplar av A6'en ennå..

Blir å banne i kjerka, men jeg prøvde en 530 forleden - pokker for en kjøremaskin!!

Lenke til kommentar

Men jeg har bare kjørt A7 på italienske strykebrettveier, så det blir spennende å få prøvd den her til lands.

A7 overrasket, men jeg tror faktisk at jeg fortsatt holder en knapp på femmeren. Kan godt hende valget vil bli annerledes på vinterføre, da.

Motormessig syntes jeg egentlig det er forholdsvis jevnt. Spesielt på de større motorene. 335i og 3,0T er begge fantastiske maskiner. Dieselsekserne er forholdsvis like, men det er på storselgerne (2,0 TDI) slaget kommer til å stå. BMW har fått bilen til å funke vanvittig bra med den motoren, og det blir spennende å se hva Audi klarer.

Lenke til kommentar

Det blir det nok helt sikkert, men hvis jeg skal tippe, så kommer den nok ikke før i slutten av 2012/begynnelsen av 2013.

Idioti å ikke gi ut Allroad, nisjen for godt utstyrte hytte-lokomotiver er for stor til å slutte med konseptet.

Forrige Allroad kom ut i 2006, to år etter at den vanlige versjonen ble lansert og etter det jeg vet kommer nok S6 (med V8'ern til RS5) og RS6 (med Lambo V10) etterhvert også:

5446466193_9b47e825a0_b.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=vI3VQ1wJAmg&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=B0-Ob5isQU8&feature=player_embedded

RS4?? Kanskje om to år, kanskje ikke, hvem vet..

7640007031256861771.jpg

Audi-RS4-Avant-1-400x265.jpg

Audi-RS4-Avant-2-400x265.jpg

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

Idioti å ikke gi ut Allroad, nisjen for godt utstyrte hytte-lokomotiver er for stor til å slutte med konseptet.

"Hytte-lokomotiver", den likte jeg. :D På sikt er det den perfekte bilen for meg. Bare å senke luftfjæringa når jeg skal på landeveien og så heve den når jeg skal på fjell/skogsveier til jakt/fiske/ski/hytta.

Men nå er det behovet ganske sært internasjonalt og den andre generasjonen importeres ikke til USA f.eks. Så bilklassen er ganske spesiell, derfor jeg er litt spent på om den i det hele tatt kommer i ny utgave.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hey, guess what! BMW med forhjulstrekk!!!!!! http://www.finn.no/f...9&WHEEL_DRIVE=3

Er folk rett og slett uvitende?

Denne er litt fin :p

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26208276

Selges med tungt hjerte pga tap av førekort!
Bilen bærer preg av godt vedlikehold og forsiktig bruk.

Det er vel undersøkt at flertallet av BMW-eiere, tror bilen trekker på fremhjulene.

Uansett, digga ikke fargen på den 645 :p

Lenke til kommentar

Flertallet av 1serie eiere ja. (blir forøvrig flau på vegne av oss andre 1 serie eiere).Men de fleste av de andre modellene der tror jeg heller er "klarer ikke å bruke finn.no registreringen" kategorien.

Så forøvrig en veldig ped burgunderrød 650ci forleden. Brumlet godt der den stod og ventet på grønt. :love:

Bensin+Cab+Automat blir jo eksta morro på "BMW-språk" om man er litt barnslig :p

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Det er vel undersøkt at flertallet av BMW-eiere, tror bilen trekker på fremhjulene.

Uansett, digga ikke fargen på den 645 :p

Det som er litt skremmende i dette tilfellet er jo at flertllet av annonsene er fra forhandlere..

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Flertallet av 1serie eiere ja. (blir forøvrig flau på vegne av oss andre 1 serie eiere).Men de fleste av de andre modellene der tror jeg heller er "klarer ikke å bruke finn.no registreringen" kategorien.

Så forøvrig en veldig ped burgunderrød 650ci forleden. Brumlet godt der den stod og ventet på grønt. :love:

Bensin+Cab+Automat blir jo eksta morro på "BMW-språk" om man er litt barnslig :p

Trenger vel ikke å si stort mer:

http://www.youtube.com/watch?v=AKtZu6N6Xko

Lenke til kommentar

HAHAHAHAHAHA

Men hey, hun kom seg jo videre ;) At 1 serien er typisk bil nr 2 tror jeg har mye å si på kunnskapsnivået til dem som kjører dem. (jepp pakker det jeg vil si inn i et hav av politisk korrekthet ;) )

Edit: når vi snakker om 6eren. Bøsere bil enn dette har jeg ikke sett på lenge. http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=26717155

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...