Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Tror nok lørdag er den travleste dagen, men det er vel også den dagen med flest oppvisninger.

Det kan nok være vanskelig å få plass på tribunene, når folk skal showe.

Lenke til kommentar

Mye forskjellig, ja. Alt fra lastebiler og motorsykler til racingspekka GT-R, 2F2F Skyline, stance-folk og nybiler. Alle bilinteresserte folk kan være der fra det åpner til det stenger uten å kjede seg. Er jo "rallykjøring" bak der også, to ganger i løpet av dagen. Jeg skal dit på lørdag, hvertfall.

Lenke til kommentar

felger/skjermbreddere kommer fra Delta 4x4 for eksempel, men vi kunne bruke en annen, men de hadde bare kjipe felger.

Om dere brukte Delta 4x4 kunne dere jo valgt Delta4x4 Beadlock eller Legacy forged (Samme felgene eneste med og uten felgringer) som hadde vært en sikker vinner, ellers så har de et par andre felger og som jeg tror kunne passet bilen, og stilen, mer enn de felgene dere valgte sist gang.

Men det er vel i seneste laget nå uansett, så håper jeg bare at dere er mer vågefulle på felgvalget neste gang ;)

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg kreve at dealeren der jeg kjøpte Foresteren min skal betale en faktura jeg kommer til å få på å få fikset noe nå cirka et halvt år etter garantien er utgått?

Jeg har alltid hatt denne lyden her, og undersøkt og slikt, og de har gjort et eller annet så det ble mindre, og det var å bare kjøre på med fullt turtall og skylde på at det var sot i motoren. Lyden var nesten borte, men det var nok fordi det var på sommeren og det ikke var kaldt. Her krevde vi 2-3 måneder ekstra garanti ettersom vi hadde lånebil i 2-3 måneder også.

Nå er lyden tilbake for lengst men har ikke tenkt særlig på det, men nå har motoren som jeg sa tidligere begynt å fuske og slikt også, så tok den til et annet verksted, og de leste idag av feilkoder og motordata, og de sa med en gang det var noe med injeksjonssystemet og at dieselen ikke ble spredt jevnlig (kunne ikke ta med bilen ditt selv idag så det er det jeg fikk høre)

Dette var noe jeg foreslo til dealeren der vi kjøpte bilen, at det har jeg lest kan være problemet, men nei, det var ingenting å uroe seg for, det er ingen problemer. Men nå viser det seg jo at det faktisk var problemet, og det problemet har ifølge verkstedet her alltid vært her, og de skjønner ikke hvordan dealeren (Toyota butikk) og verkstedet (Branco Auto, Subaru) ikke kan ha gjort noe med det.

De og jeg er enige i at en av de to partene kan få regningen på dette, siden de har sagt innenfor garantien at det ikke er noe problemer, mens et nytt verskted nå sier det alltid har vært et problem her som burde blitt fikset.

Litt rotete^

Lenke til kommentar

Problem med dysene er kjent på de der. Tror bare den trenger en rens eller no programmering som de kan gjøre hos subaru. Branko vet jeg har iallefall en dreven kar, for han kjenner jeg :p

Bytta plugger på BMW'en i dag.. Snakk om å vekke døde hester til liv.. Den hadde plutselig bunndrag :p

Edit: *Grov feil *

Endret av Hardboiled Rice
Lenke til kommentar

Bytta dyser på BMW'en i dag.. Snakk om å vekke døde hester til liv.. Den hadde plutselig bunndrag :p

Det var M52 du hadde? Jeg har en tikkelyd som jeg tror kommer fra dysene og har vurdert å bytte ut disse. Så her kommer det en haug med spørsmål :p

Var det noe særlig stress? Hvor mye ga du for alle 6? Nye eller brukte? Ble det søl fra drivstoffledningen/railen? Måtte du nappe ut sikringa for bensinpumpa slik at bilen fikk "dødd" på tomgang først så det skulle bli mindre søl?

Lenke til kommentar

Herregud jeg er sløv.. Jeg bytta plugger, ikke dyser.. -.- Hahaha

For mye snakk om dyser i avsnittet før, så det satte seg fast i huet :p

Ang å finne ut hvor tikkelyd kommer fra; kjøp det et stetoskop på biltema og sett spissen på det rett på dysene, så hører du fort om det er de som tikker eller noe annet ;)

Endret av Hardboiled Rice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...