Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Angående det med tett oljekanal på boxer diesel så skulle det bli fikset med en oppdatering i 2012??

Hva mener du?
Oppdatering i programvaren til bilen.

Har sendt mail på en ssangyong pick up(med cab), noen som har ERFARING med disse? Vet de er bygget på merce.

Tenkt å bruke som oppussings- og flyttebil

Endret av anonympappkasse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri hørt noe eller fått vite noe om det ihvertfall.

Var innom noen der vi alltid fikser bilen, mye mer behjelpelig enn norske verksteder, er et litt pakkissted for å si det rett ut.

Han tukla litt med en kabel og merket ikke forskjell og ifølge han er det noe med luft/eksossensorene som ikke funker, og at derfor noen av sylinderene streiker litt.

Fikk etter det 2 feil som lyaer opp. Han skal lese de av imorgen hos en kompis og fikse det.

Lenke til kommentar

Wow, ingen har vært mer kritisk til engangsavgiften enn Frp, og hva gjør de når de endelig er en posisjon hvor de faktisk har litt innflytelse? INGENTING!

I tre år på rad gjorde Arbeiderpartiet provenynøytrale endringer i avgiftsmodellen. Engangsavgiften forble altså totalt sett uendret, men en større andel av avgiftene kom fra CO2 og en mindre andel fra effekt. Dette har ført til at biler som er drivstoffgjerrige og motorspreke har vært avgiftsvinnerene de siste årene. Dette er i mine øyne tre små skritt i helt riktig retning.

Høyre+Frp har nå hatt et år på seg til å fortsette vandringen, men nei. De endrer ingen av satsene, bortsett fra at alt økes flatt med 2,1 % ihht forventet prisvekst. Motorsykler og snøscootere får kraftig redusering slik at de har noe å flagge med, men dette utgjør jo ingenting totalt sett.

Det er forskjell på å sitte i posisjon og ha faktisk ansvar for et budsjett kontra det å sitte i opposisjon og love å fjerne avgifter og redusere skatter. Pluss at det nok er noen byråkrater som holder i tømmene i tillegg :)

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Fikk visningstid hos Biltilsynet på Amaroken på mandag. Dette blir en lang helg.. :(

Om dere ikke gjør mer på denne enn den siste så jobber dere fryktelig sakte! :ph34r:

Brukte egentlig lengst tid på å bestemme meg for planlokket, hvilken farge jeg skulle foliere alt i og ikke minst prøve å finne noen andre kule felger. Fant ingen. :(

Alt er ferdig nå, får skilter på bilen i morgen tenker jeg så da er det prøvetur og kanskje noen bilder..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Vurderer det, men synes ikke det var så mye fett der forrige gang. Mulig de bilene jeg liker, ikke er så godt representert der.

Lenke til kommentar

og ikke minst prøve å finne noen andre kule felger. Fant ingen. :(

Også tar du ikke kontakt med dette forumets lille felghore?

Eksisterer jo sykt mye å velge mellom i diverse dimmensjoner til europeiske pickuper at det nesten er kvalmt.

Joda, men husk at jeg har forpliktelser overfor underleverandører etc så jeg må forholde meg til de vi samarbeider med. Ellers hadde det vært lettere :)

Edit: Og da hadde jeg nok bedt om hjelp/meninger også.

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar

Hvilke leverandører er det dere bruker/har med på dette prosjektet som ikke evner å levere noen stilige felger?

Mye må vi kjøpe fra Volkswagens tilbehørsavdelig og/eller Møller Biltilpasning og deres underleverandører - felger/skjermbreddere kommer fra Delta 4x4 for eksempel, men vi kunne bruke en annen, men de hadde bare kjipe felger. Det ble de samme felgene som i fjor :wee:

Du får en egen Amarokpakke som heter MT33 som utfordrer Arctic Trucks AT33-pakke. Vi tar den og legger på litt:

- lakkert planlokk foliert matt svart

- kanalrør, frontbøyle og planbøyle pulverlakkert svart

- felger fra delta 4x4 pulverlakkert svart

- Vortex planbehandling

- 2x8 Lazer LED 1000m

Er ganske lik den forrige, med non endringer. Og at bilen nå er matt blå metallic og ikke matt svart som den forrige. Drittvær i dag så det spørs om det blir bilder - får ta et innendørs ihvertfall :)

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...