Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Har du byttet mye i forstilling på bilen din?

Byttet mye deler generelt?

Jeg vurderte sterkt å kjøpe en slik GTA før. Angrer litt på at jeg ikke gjorde det. Driver og titter litt på Brera på Finn.no iblant, men synes kanskje den er litt i overkant feminin...

I forbindelse med forrige EU-kontroll skiftet jeg begge øvre bærearmer i forstillingen, men det skyldes såvidt jeg ble fortalt normal slitasje. Jeg har ikke hatt noen store problemer med bilen de to årene jeg har eid den. Det største problemet jeg har hatt var at bilen plutselig stoppet og ikke ville starte. Det skyldtes en defekt veivakselføler, og etter at den ble byttet har bilen gått helt fint.

Bilen er så fint og moro å kjøre at den er verdt litt arbeid. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte plutselig på en hendelse noen uker siden, som jeg ikke skjønte.

Kjørte rundt med en kompis i en E39 midt på natta, og UP hadde promillekontroll der de stoppet alle, inkludert oss. Alt var jo greit og slikt, men han sjekket også dekkene på venstre side med lommelykt, ganske nærme, både foran og bak? Hva var det for?

Lenke til kommentar

Alltid ha en kontrakt av et slag, om det så er noe skriblet bak på en serviett. Om du plutselig finner ut at bilen du fikk er kollisjonsskadet så er det lite du kan gjøre uten en kontrakt.

Jeg ville signert en vanlig kjøpskontrakt fra begge ender og satt summene til estimert markedsverdi. Da kjøper dere teknisk sett bilene fra hverandre og går i 0,-

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Jepp. Var det jeg tenkte på. Jeg ville blitt enig med motparten i en estimert markedsverdi, bare i tilfelle det skjer noe der verdi av bilen har innvirkning.

Kanskje man burde undersøke dette videre før jeg forsnakker meg. Jeg har aldri gjort det selv, så jeg vet ikke om det er bedre å sette salgssummen til 0kr eller en lik markedsverdi. Kanskje det å sette summen til 0 og heller skrive markedsverdier i notatene er en bedre måte.

Noen som har gjort dette før kan sikkert svare bedre.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...