Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en C3 som leiebil en gang. Nå er ikke dette en C3 da, men jeg håper virkelig det er mer futt i den. Måtte ned til 2. gir for å komme meg opp oppoverbakker :)

Tror det var en 1.1 liter med 60hk eller no i den.

Skal sies at den var gjerrig på drivstoff iallefall, men det var vel det eneste positive.

Lenke til kommentar

Er en DSsport med 150hk ja. 0-100 7,3 sekund, men var vist noen som klarte og få den ned på 6,7 sekund ifølge et magasin. Desutten er det vel 1 av de billigste i dens klasse mtp effekt osv.

Mini cooper S som ses på som hovedkonkurrenten koster 330.000kr uten utstyr...

Er jo samme motor også, bare med litt mer hk

Lenke til kommentar

Blir spennende å se den nye A3-en. Dagens modell er jo hauggammel, og burde egentlig vært byttet ut for lenge siden.

 

Motoriseringen i dette konseptet må man nok vente en god stund på. Regner med at vi får se en produksjonsmodell på markedet om et års tid, og at det tar enda et par år før en ny RS3 er på plass. Husk på at de akkurat lanserte en A3 med denne motoriseringen.

 

Forøvrig kan jeg fortelle at Jaguar skal vise frem en XK RS i Genève. Kompressormatet åtter på 550 hester og mye karbonfiber. Blir en feiring av E-type - som fyller 50 år i år.

Lenke til kommentar

Alle vet vel hvordan nye A6 ser ut nå. :)

 

Demobil eller kundebil?

 

 

Jeg ser for meg at det ikke kan være annet enn en demobil kjørt i Tyskland etc, da den ikke kommer til landet ennå, er vi heldige så kanskje rundt mars?

 

Gleder meg til å se den live i alle fall!

Lenke til kommentar

Haha, den var råå! Minimusclecar from France. Wtf..

Den skal etter sigende være artig å kjøre også. Men snertne sportsbiler fra Frankrike er ikke noe nyhet, for eksempel så har Renaultsport hatt god suksess med sine forskjellige Clio, Megane og Twingo de siste årene :)

Lenke til kommentar

Haha, den var råå! Minimusclecar from France. Wtf..

Den skal etter sigende være artig å kjøre også. Men snertne sportsbiler fra Frankrike er ikke noe nyhet, for eksempel så har Renaultsport hatt god suksess med sine forskjellige Clio, Megane og Twingo de siste årene :)

 

Synd ikke Norge har tilgang til disse Renault cup bilene...

Selv den Citroen DS3Ren er ikke tilsalgs i norge enda.

Er så dårlig marked for dem pga skyhøye avgifter

 

Skal prøvekjøre en DSsport HDi 110hk diesel imorra :D

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Tror den Citroënen kommer til å selge ut rimelig fort her i UK. Er bare 200 av totalt 2000 som skal bygges som kommer hit. Prisen ligger på under £25.000, omtrent på linje med de argeste konkurrentene; Mini Cooper Works og Golf GTI.

 

Litt artig egentlig, at den bare skal produseres i 2000 eksemplarer, der 1000 av de har 207bhp og resten har 202bhp. Dette er visst fordi motoren ikke er fullstendig homologert, noe som gjør at de ikke har lov å produsere mer enn 1000. 202-hesteren har "helt annet oppsett", og de kan derfor produsere 1000 av den også. Motoren(e) er for øvrig den samme som sitter i 150-hesteren, med oppgradert innsprøyting og turbo, gjort innomhus av Citroën Racing, de som står bak rally-bilene. Av denne grunn skal det ikke være nevneverdig forskjell i motorkarakter ved normal kjøring, først når du tyner litt og trøkker til, viser den sitt sanne ansikt. Utrolig nok er forbruket lavere på Racing-utgaven enn på 150-hesteren.

 

 

Edit: Å importere en fra f. eks. UK vil koste deg 467.000 ferdig registrert i Norge. Usikker på hvilken moms som brukes på nybiler her, men den er uansett ikke trukket fra i mitt regnestykke.

 

213.127 (Nybilpris i UK)

x 25% (Norsk moms)

+201.155 (Engangsavgift beregnet på CO2)

=467.563 NOK

 

 

Edit 2: Det vil uansett være et dumt valg, når jeg tenker meg om - det er jo høyreratt som gjelder her.

Endret av OML
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...