Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan man ikke bare nappe ut sikringen til dieselpumpa da?

Nope. Siden diesel kun fungerer på kompresjonstenning så er det lite som kan stoppe spiraleffekten når det lekker inn olje (aka drivstoff) inn i sylindrene. Motoren blir selvgående inntil den blir stoppet av en person som vet hva h*n skal gjøre, av havari eller når den har brukt opp drivstoffet.

M-biler med firehjulstrekk?

Vet ikke helt om jeg liker utviklingen til BMW. Forhåpentligvis kommer de til å tilby M-biler med bakhjulstrekk også.

Ser ingenting negativt med dette. Jeg tror nok de kommer til å fortsette med bakhjulstrekk.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Greia med en motor i en slik situasjon er at den går på motorolje som injiseres ved hjelp av turboen.

Altså er ikke diesel nødvendig for å holde motoren i gang lenger..

Da har man rett og slett et problem, og det ender svært ofte med totalhavari.

Lenke til kommentar

Virker som det går greit egentlig, jeg har klart å presse all folie innenfor kantene på sidene og nederst, så det er ikke sånn at det går inn og ut av kantene slik at det blir "dratt" mye i folien.

Er det noen som har erfaring med 5% solfilm på bakvinduet? Jeg lurer på om jeg kommer til å klare å se noe gjennom bakspeilet..?

@Gavekort - Billig nei? Koster jo fa*n meg over 4000 kroner for en SUV MINST.. Da kjøper jeg heller Biltema, eller noe annen solfilm som er litt dyrere til noen få hundre kroner og gjør jobben selv.

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Du vil også definitivt få de fire felgene fra TSW til godt under 10 000 ferdig tollet og levert.

Selv fikk jeg mine TSW-felger inn til Norge, ferdig levert for ca 8000 kroner, og de var priset ca. likt som de du har sett på.

Forøvrig veldig fornøyd med de, selv om de sikkert ikke er topp kvalitet. (Type BBS, OZ, ++).

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Greia med en motor i en slik situasjon er at den går på motorolje som injiseres ved hjelp av turboen.

Altså er ikke diesel nødvendig for å holde motoren i gang lenger..

Da har man rett og slett et problem, og det ender svært ofte med totalhavari.

Nope. Siden diesel kun fungerer på kompresjonstenning så er det lite som kan stoppe spiraleffekten når det lekker inn olje (aka drivstoff) inn i sylindrene. Motoren blir selvgående inntil den blir stoppet av en person som vet hva h*n skal gjøre, av havari eller når den har brukt opp drivstoffet.

Takk for korreksjonen, fikk for meg at det var dieseldysene som løp løpsk. Blir fort litt annerledes når det kommer olje inn fra turboen :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...