Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Lurer på noe ang. omregisteringsavgift innenfor familien. Jeg har forstått det slik at hvis jeg overtar bilen til min far, blir det ingen omreg-avgift.

Det som er greien er at min far har stått som eier av min bil pga forsikringsmessige årsaker. Jeg bestemte meg for å begynne å bygge bonus, og sendte inn vognkort del 2 for en liten stund siden.

I dag kom det regning i posten for omreg. Biltilsynet var dessverre stengt da jeg prøvde å ringe.

Er det jeg som har bommet her? Skal jeg faktisk betale, eller sender de ut dette i håp om at ingen har finlest reglene. Skulle ikke forundre meg om de prøver å snike til seg penger der det er mulig, men er litt tabbe å gå helt "ape-shit" på telefonen om det faktisk er jeg som har tatt feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne myten fikk jeg også høre, men det stemmer ikke. Omreg-avgift kan unngåes om eier går mellom ektefeller. Altså, om din far bestemmer seg for at bilen deres skal stå i din mors navn. Om han vil gi deg en bil, så er omreg. nødt til å betales.

Lenke til kommentar

Går heller ikke an å ta det på forskudd på arv i tilfelle den ideen poppet inn i hodet ditt, så du må nok belage deg på å betale.

Paragraf 6, avsnitt 3

3. Arv mellom foreldre og barn

Ved omregistrering av kjøretøy som er ervervet ved arv mellom foreldre og barn, skal arveforholdet legitimeres overfor Regionvegkontoret med skifteattest.

Fritaket gjelder også ved omregistrering på den ene av foreldrene eller på ett av barna dersom det er flere arveberettigede barn i boet.

Fritaket gjelder ikke forskudd på arv.

http://lovdata.no/for/sf/fd/xd-19860702-1430.html

Lenke til kommentar

Så, hva tenker folket om at Bentley er James Bonds førstevalg i den neste Bond-filmen? Jeg for min del syns det er laaangt bedre enn BMW, men syns nok Aston Martin "hører hjemme" i Bond-filmer - selv om Ian Fleming selv skrev at Bond kjørte en (oppdiktet) Bentley i flere bøker.

Endret av OML
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Relativt fine med litt styling og skikkelig felger.

MEN, 1.6 motoren er bånn i bøtta, og 2 og 2,7 literen, som du nevner, overpriset og kanskje ikke så kjapp så enn skulle tro.

Ellers så virker den veldig fremtung med de større motoren, og sitteposisjonen er rævva (objektivt).

Kvalitets følelsen er så veldig tilstedeværende.

Du betaler for å få en bil som ser langt dyrere ut enn den er, med relativt god Hyundai kvalitet.

Ikke noe mer.

Dette er iallefall det inntrykket jeg har samlet meg etter jeg vurderte kjøp av en slik og prøvekjørt en del.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Bare lurer;

Jeg får sertifikatet om nøyaktig 1,5 år. Hvilken bil burde jeg skaffe meg da, og maks hvor gammel burde den vær slik jeg slipper unna alt for mange reperasjoner osv. Unna 100 000.

http://www.finn.no/f...nnkode=26924212

Åh den var stygg ( Btw: Er ikke det tidligere fotballspiller Jørgen T som selger bilen?)

Ja, du nevnte ikke så mye annet enn enn driftsikker ny bil til under 100 000, så da tar jeg noe som møter akkurat de kravene :-)

Kunne likegreit vært en Toyota Hiace varebil.

Lol, la ikke merke til det før nå ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...