Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om jeg som sjåfør får problemer dersom noe skjer mens jeg kjører en bil som ikke har "ungdomsforsikring"? Jeg lånte en bil i sommer og kjørte t/r Oslo-Trondheim. Fant ut etterpå at eier av bilen ikke hadde forsikring for ungdommer (altså den 25-års grensa). Jeg er under 25.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker på sorte selv, men tror og grønne vil få dørhåndtakene til å blende inn i bilen.

Fargen er en heslig grønnfarge kalt matte apple green

Litt kult med kontraster også da?

http://www.camaro5.com/forums/attachment.php?attachmentid=543757&stc=1&d=1376091618

Jo absolutt. Jeg tror det blir bra uansett hvordan det blir gjort, men greier ikke ta avgjørelsen. Heldigvis er det jo bare å rive av folien skulle man ombestemme seg.
Lenke til kommentar

Synes ikke det så så mye bedre ut en skikkelig bi-xenon.

Når en bil blir designet på en måte som gjør at man kan velge mellom xenon eller laser, da kan man jo ikke dra nytte av plassbesparelsen man oppnår med sistnevnte. Når de begynner å lage biler hvor laserlys er eneste valgmulighet, da kan de sikkert leke mer med utformingen av hele fronten på bilen. Jeg tipper det tar noen år før vi ser en bil somleveres kun med laserlys og som har sekssifret pris i Norge.
Lenke til kommentar

Jeg lurte på om jeg som sjåfør får problemer dersom noe skjer mens jeg kjører en bil som ikke har "ungdomsforsikring"? Jeg lånte en bil i sommer og kjørte t/r Oslo-Trondheim. Fant ut etterpå at eier av bilen ikke hadde forsikring for ungdommer (altså den 25-års grensa). Jeg er under 25.

Så lenge det ikke skjer noe, så gjør det ikke noe. Men jeg var i en bagatell-ulykke i en bil som var registret for førere under 25 (han jeg lånte bilen av var også under 25). Da ble det egenandel på 10 000.

Synes ikke det så så mye bedre ut en skikkelig bi-xenon.

Når en bil blir designet på en måte som gjør at man kan velge mellom xenon eller laser, da kan man jo ikke dra nytte av plassbesparelsen man oppnår med sistnevnte. Når de begynner å lage biler hvor laserlys er eneste valgmulighet, da kan de sikkert leke mer med utformingen av hele fronten på bilen. Jeg tipper det tar noen år før vi ser en bil somleveres kun med laserlys og som har sekssifret pris i Norge.

Plassbesparelse er selvsagt en ting, men på en bil så ser jeg ikke at lyktene som er per dags dato som et problem.

Lenke til kommentar

Hvis det er riktig at de kan få ned størrelsen på reflektoren fra ni til kun tre cm, vil de også kunne lage lykter som er kun tre cm høye? I så fall kan de gjøre ganske dramatiske endringer av en bils utseende. Det er ikke så lett å se for seg hvordan en bil vil se ut med så smale øyne, men jeg tror det kan bli riktig så kult hvis designeren er flink.

Før min BMW 1-serie fikk kosmetisk kirurgi i sommer, så var jeg av den formening at lyktene så absolutt kan være et problem. Nå var det ikke slik at lyktene MÅTTE være så store, men de var likevel noe som trakk ned utseendet til bilen totalt sett.

Lenke til kommentar

Det ble veldig kult! Hvem utførte jobben?

Lakkspesialisten her oppe.

Sykt nice! Digger den grønnfargen! Du droppa svarte håndtak?

Tok grønn nå i første omgang, men skal være ærlig å si at jeg angrer litt. Tror det kunne vært en fin brytning å hatt dørhåndtak i matt sort. Men det er heldigvis en enkel sak og gjøre. Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...