Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bleh. Skal aldri parkere under et tre igjen. Fugledritt, sevje, insekter, vepser, kvister og blader over hele bilen. Det verste er at jeg ikke kan flytte eller vaske den enda.

Som eier av 4x4 aner jeg ikke hva du snakker om. :wee:

Min bil er så lite offroad at den står fast i sølepytter. Forrige gang jeg traff terreng (les: norsk veistandard) så tok radiatoren min kvelden.

Lenke til kommentar

Legal bamp

Var hos veguhyret i dag for å høre hvor sertifikatet mitt ble av og for å fornye den midlertidige kjøretillatelsen. Det viste deg seg at tregvesenet hadde glemt av søknaden om innbytte av sertifikat så den kom ingen vei.

Det som er herlig med byråkrati er at ting ikke blir behandlet før man blir så utålmodig at man purrer. Jeg vil også anse meg som heldig at de faktisk gadd å sette ned foten denne gangen.

Lenke til kommentar

De kan jo heldigvis være hjelpsomme også. Var innom en trafikkstasjon idag for å omregistrere en bil som manglet vognkort del 2 og da måtte de ha leg til eieren som selvfølgelig ikke var med. Da gikk det greit å sende bilde av leg på mail og det gikk unna på 10-15 min. Hadde de vært vanskelige så kunne de satt seg på bakbeina og krevd at eieren møtte opp, det kunne fort bli en del logistikkproblemer.

Det blir nok fort mer stress når jeg skal godkjenne ting på bilen :S

Lenke til kommentar

De var hjelpsomme ja. Det var en annen trafikkstasjon som hadde saksbehandler på søknaden min, så når de fant ut at den ikke hadde kommet noe videre så fullførte de den på stedet. Irritasjonen kom helst av at jeg måtte reise til trafikkstasjonen og vente i kø i 30 minutter fordi ting ikke gikk som planlagt.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri forstått hvorfor folk foretrekker gummimatter over tøymatter. Eneste fordelen er at de er lettere å vaske, men det som å legge laminat over tregulv fordi det er lettere å vaske. Estetisk sett så synes jeg tøymatter er bedre. Tøymatter virker mindre industrielt ut og det blander seg mye bedre inn i resten av interiøret.

Andre meninger?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Liker bedre tøymatter jeg også. Eneste problemet er at folk som skal sitte på drar inn så mye dritt at jeg ikke skjønner hvordan det er mulig. Når jeg skal riste mattene tomme for grus/møkk så er det alltid minst på førersiden. Jeg kjører alene i kanskje 50% av tilfellene, allikevel greier passasjersiden å samle opp mer møkk.

Mange som ikke ser hvor de tråkker når de går og ikke gidder dem å slå skoa mot hverandre før de flytter beina inn i bilen heller :hm:

Lenke til kommentar

Endelig fikk jeg radiatoren og justeringsenheten min. Byttet justeringsenheten, og følte at motoren svev mye bedre. Jeg byttet den i hovedsak av frykt for at den bolten på utsiden skulle ramle nedi en sylinder, men når jeg så på pakningen rundt så har den trolig forårsaket vakuumlekkasje også.

Det var tusenlapper godt brukt. Nå må jeg bare få byttet radiatoren, som er litt vanskeligere enn to torx-skruer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kan jeg omregistrere et kjøretøy ved å vise salgsmelding, og ikke vognkort del 2?

Selger gidder ikke å melde vognkort del 2 som tapt.

Så lurer på om jeg kan klare meg uten vognkort, og bare omregistrere den med salgsmelding.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Du får si til ham at det er han som får ansvaret hvis du kjører på noen eller krasjer med bilen siden bilen står i hans navn. Mulig han ikke gjør seg like vanskelig da.

Karen er 16 år, det sier vel det meste :/

Del to må meldes som tapt hvis bilen skal omregisteres ved hjelp av salgsmelding.

Ahh, får bare mase på han.

Lenke til kommentar

Da har passaten endelig fått justerbart senk. Må justeres litt mer (5mm ned foran + lik høyde bak) og poloen fått nye sommerfelger (samt vinterfelg+dekk). Lukter på justerbart til polen og, men madammen blir litt sur på meg pga jeg bruker penger på bilen hennes og ikke henne.. :p

post-91749-0-33031400-1410418794_thumb.jpg

Nye sommeroppsettet

post-91749-0-22054500-1410418812_thumb.jpg

Nye vinteroppsettet

post-91749-0-66779900-1410418887_thumb.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...