Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Kan vel ikke gå galt til den prisen der. Kjøp en som er EU-godkjent i en stund framover så kjører du den til den stopper. Blir ikke lett å kjøpe en bil med mindre verditap og er du heldig så holder den ett år eller to om ikke lenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så hvorfor kjøpe så dyr olje som Biltema?

Jeg betaler mindre for noe mer anerkjent enn det Biltema tar for sin 5W-40..

Rett og slett fordi ikke alle har samme rabatter/goder som vi har. Eneste gangen jeg har betalt for olje hele livet mitt er den gangen det røyk en topppakning for meg i Follo. Ellers får jeg gratis.

Statoil sin selvvask suger jo, Shell har derimot en del stasjoner med ålreit anlegg, blant annet på Karihaugen, Haugenstua, og i Konowsgt elns..

Så, på hvilke grunnlag er det du mener disse vaskeanleggene suger? Har riktignok ikke testet såper på de forskjellige da jeg velger bevist å bruke min egen slik at jeg kan bestemme styrken og det at jeg i hovedsak bare svinger innom slike for å spyle av møkk, ikke vaske. Men trykket og selve opplegget på de forskjellige stasjonene pleier å være bra. Kan ikke påstå jeg har vasket andre plasser i Oslo som har imponert meg mer, eller mindre for den saks skyld.
Lenke til kommentar

Rett og slett fordi ikke alle har samme rabatter/goder som vi har. Eneste gangen jeg har betalt for olje hele livet mitt er den gangen det røyk en topppakning for meg i Follo. Ellers får jeg gratis.

Oljen jeg handler kan i prinsippet alle få til ned mot samme pris som jeg betaler, bare de vet hvor man skal gå.

Jeg betaler stort sett for oljen, men ikke så mye at det gjør meg noe.

Statoil sin selvvask suger jo, Shell har derimot en del stasjoner med ålreit anlegg, blant annet på Karihaugen, Haugenstua, og i Konowsgt elns..

Så, på hvilke grunnlag er det du mener disse vaskeanleggene suger? Har riktignok ikke testet såper på de forskjellige da jeg velger bevist å bruke min egen slik at jeg kan bestemme styrken og det at jeg i hovedsak bare svinger innom slike for å spyle av møkk, ikke vaske. Men trykket og selve opplegget på de forskjellige stasjonene pleier å være bra. Kan ikke påstå jeg har vasket andre plasser i Oslo som har imponert meg mer, eller mindre for den saks skyld.

Statoil sine stasjoner har ræva trykk, høyttrykk kan man knapt nok kalle det..

De nevnte Shell-stasjonene har bra trykk (såpass at man skal være forsiktig med å gå for nære med dysa), men dessverre kun kaldtvann.

Lenke til kommentar

Argh. Hele bilen begynner å svikte meg nå. Mistenker at toppakningen har tatt kvelden. :(

Jeg har hatt bilen alt for lite til å ha tålmodighet for slikt. Må toppakningen byttes så shipper jeg den like godt tilbake til Rogaland og bruker en helg i garasjen hjemme, slik at jeg slipper blodpriser på verksted eller å jobbe midt i gata.

Lenke til kommentar

Oljen jeg handler kan i prinsippet alle få til ned mot samme pris som jeg betaler, bare de vet hvor man skal gå.

Hva er da årsaken til at du hverken forteller hvilken olje det er, og hvor du handler da?

Statoil sine stasjoner har ræva trykk, høyttrykk kan man knapt nok kalle det..

De nevnte Shell-stasjonene har bra trykk (såpass at man skal være forsiktig med å gå for nære med dysa), men dessverre kun kaldtvann.

Ikke vært borti at Statoil har hatt noe særlig til dårligere trykk i forhold til andre stasjoner. Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Kjørte bilen til Mekonomen i dag for trykktesting av kjøling, og merkelig nok så tapte den ikke kjølevæske denne gangen. Han sa det ikke virket ut som en ødelagt toppakning. Jeg synes fortsatt at eksosen var litt rik jeg, men han er nok bedre enn meg i det.

Skal uansett få den grundig undersøkt, og om det er mulig å komme meg tilbake til Rogaland på egen maskin så skal jeg få den fikset der.

Lenke til kommentar

Kjører 5W-40 fullsyntetisk året rundt på min 94 mod. Biltema! Unødvendig å kaste bort penger på dyr olje, heller bytte dobbelt så ofte.

Hvor da? Og hvilket merke?

Lenke til kommentar

Hva er da årsaken til at du hverken forteller hvilken olje det er, og hvor du handler da?

Hint: Svaret kan ligge i hans nickname .... :ph34r:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...