Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I en veldig løs definisjon så kan den være ombygd med OEM-deler, så 100% originale deler. BMW er jo snille nok til å la basis-modellene være kompatible til en M-oppgradering med monteringsfester o.l, så gitt at det er gjort skikkelig så vil jeg si at det er en gyldig M3.

Lenke til kommentar

Blir i så fall "løs definisjon" ja. I mine øyne så er det ikke en M3, og dermed løgn fra selger hvis han faktisk skriver "Original M3". Er det ikke en M3 fra fabrikk, så er det ingen M3. Ombygd til M3, ja, men ikke original.

Du kunne f.eks aldri solgt den som en "original M3" på auksjon.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er flere forsterkninger i M3 karosseriet enn en vanlig 3-serie? Men dette vel vel guruene på Bimmers som har ribbet hundrevis av dem bedre enn meg...

En original M3 kan jo også være en bil som har vært involvert i et karosseribytte der det har blitt tatt inn en original bil fra Tyskland (M3) som har fått 3 vitale plomberte komponenter fra norske vrakbil aktuell for karosseribytte, fått det godkjent, flyttet over de originale M3 delene igjen og fått det godkjent.

Er vel en og annen luguber sjappe som har drevet med dette og tjent greit.

Lenke til kommentar

Bytta tårnlagere bak idag og trenger et par synspunkter.

Det originale er et slikt. Når det sitter i bilen så blir det seende ut slik, dette er bilde tatt fra bilen min.

Jeg gikk for GS sitt forsterkede lager og den er litt annerledes da den har en ekstra metallplate, ergo forsterkning. Denne ser sånn ut. Den platen som forsterker virker å være ment bøyd nedover når den monteres (utifra bildene og hvordan den kom i esken).

Da jeg skulle montere så fant jeg fort ut at sånn gikk det ikke. Jeg ende opp med å montere denne platen "opp ned", som dere kan se her.

Det føles litt feil, men på samme tid så ser det ikke ut som at jeg egentlig har noen andre alternativer. Den blå biten er så å si identisk med det originale lageret og må komme fra undersiden (skjermen), setter man den andre veien (fra bagasjerommet) så har den bare kontakt med ringen rundt hullet, noe som ser åpenbart feil ut. Gummipakningen som fulgte med følger formen til den "metallfargede" platen, så da tenker jeg at den skal monteres sammen med den. Den kan derimot ikke peke nedover som på bildene, ettersom det er da bare kantene som er i kontakt med karrosseriet og da er det ikke vits men en sånn plate/pakning heller.

Burde jeg bare la det være sånn som jeg har gjort eller er det noen andre sjeler som har vært borti noe lignende? Dette er altså bak på en E36.

Lenke til kommentar

De statoilstasjonene jeg kjenner til i Sandvika, Fornebu og nærområdene har selvvaskeanlegg.

Vist du har mulighet ville jeg reist ut på Fornebu i retning Snarøya på statoilen der da anlegget der er relativt nytt og fint. Ikke har det vært kø de gangene jeg har vært der heller.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Hva er greia med at maskinvask er så himla dyrt i Norge? Sist jeg var i Danmark, så jeg at Shell skulle ha 49kr for den billigste vasken med børste. Tilsvarende koster 199kr hos de Shellstasjonene i nærområdet mitt.

Det ee jo bare en fordel å bo i Norge, for hvor hen du reiser og uansett hva du skal ha, det er alltid billigere enn i Norge! ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er greia med at maskinvask er så himla dyrt i Norge? Sist jeg var i Danmark, så jeg at Shell skulle ha 49kr for den billigste vasken med børste. Tilsvarende koster 199kr hos de Shellstasjonene i nærområdet mitt.

Fordi det er bedre at maskinvasken blir stående stille enn at de selger på det..? Aner ikke, men jeg kjører på med superultrasesongvask i Dk for 149,- hver gang jeg er der :) I Norge bruker jeg bare maskin et par ganger om vinteren for å få spylt bilen ordentlig under..

Har foreløpig ikke lagt merke til at jeg får mer riper i lakken enn ved manuell vask for å være ærlig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...