Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åssen er det å dippe nedre del av bilen? Tenker på den nederste plasten rundt bilen. :)

Jeg ser for meg problem når jeg skal bruke Prickbort på vinteren...?

Mener at Pickbort ikke skal være noe problem, men ble usikker på om jeg har prøvd det nå som jeg tenker over saken..

Lenke til kommentar

Ser dere skrev at petroleumsbasert avfetting tar dippen så da regner jeg med at det ikke er særlig lurt med Prickbort da den er petroleumsbasert (whitespirit om jeg ikke tar feil)...

Blir jo vanskelig å ikke få avfetting der jeg tenkte på, så tror jeg heller lar være med tanken. Hadde blitt pent da, ettersom plasten (som opprinnelig er hvit) er lakkert med matt grå plastfarge, men etter 16 år og 150k km på veien begynner den å bli slitt enkelte steder...

Åssen er det å dippe nedre del av bilen? Tenker på den nederste plasten rundt bilen. :)

Jeg ser for meg problem når jeg skal bruke Prickbort på vinteren...?

Mener at Pickbort ikke skal være noe problem, men ble usikker på om jeg har prøvd det nå som jeg tenker over saken..

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Prickbort og Plastidip er ikke å anbefale. Jeg prøvde det en gang for 2 år siden når jeg hadde Plastidipet noen kantkjørte vinterhjul, og da begynte det å renne av greit.

Plastidip tåler SurfexHD. Det er nok best å bruke.

Lakken min er så blank at det holder å tørke lett av med mikrofiberklut.

Glass cleaner har jeg stor tro på at kan fungere bra, men det blir nok ikke nødvendig

Lenke til kommentar

Såpass, ja. Da får jeg heller skaffe verdivurdering på bilen min og kjøpe meg en ny E39. Har sett en del fine facelifter som går til 60k som er generelt ganske strøkne, blir kanskje det da. Antar jeg kan få rundt 50-55k for min som den står om jeg gjør ferdig noen småting jeg skal ordne nå.

Lenke til kommentar

Bytte girkasse er tungvindt arbeid. Det vil koste deg mer tid og penger enn å bare selge gamlebilen og kjøpe en ny. Det er sikkert noen som er villige å gjøre et innbytte.

Manuell kasse er også verditap, så om du selger din med automat så slipper du avskrivningene også.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det går an å sjekke kilometerstand på motor alene? Motor var bytta på bilen min av forrige eier, men var ikke noe papirer på det, så vil få det sjekket så jeg er 100% sikker.

Nei, men du kan få ett ca mål ved å se på fargen inni toppen:)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...