Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Plastidippet listene rundt vinduet på bilen min i går. Maskerte godt og bredt ut fra listene, men klarte likevel å få noe søl utenfor. Ser ut som støv i lyset, men sitter godt og kjennes matt ut. Dette var midt på dørene og midt på siderutene. Noen som har erfaring med dette, hvordan jeg får det bort?

Lenke til kommentar

Plastidippet listene rundt vinduet på bilen min i går. Maskerte godt og bredt ut fra listene, men klarte likevel å få noe søl utenfor. Ser ut som støv i lyset, men sitter godt og kjennes matt ut. Dette var midt på dørene og midt på siderutene. Noen som har erfaring med dette, hvordan jeg får det bort?

Alkohol, sitrusrens etc. Mye som tar plastidip;) bare google det:)

Lenke til kommentar

Gnikke med et håndkle som ikke skal brukes mer ;-)

Lenke til kommentar

Hva mener du? Jeg har fått litt sprut utenfor der jeg skulle spraye, altså på døra mi. Utenfor maskeringen, liksom.

Da maskerer ut på døren, nedenfor hvor du har overspray (altså fått dip på døren) og sprayer på dette området slik at du kan dra av det av :)

Det letteste, er å legge å maskere ovenfor overspray og dippe på ny, pass på å legge tykt på. Også rive av.

Har forresten nettopp dippet speilkappene på bilen;

2014-07-30 19.41.04.jpg

Har du faktisk nedgradert bilen? Lakkerte spil er vel fortsatt ekstra hos noen og du får de til å se ut som matt plast? :p

Haha correct me if im wrong

Er hvordan du ser det. Jeg synes det passer på bilen min som har svart dip detaljer rundt om, derfor jeg gjorde det. Dippen kan alltids dras av :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva mener du? Jeg har fått litt sprut utenfor der jeg skulle spraye, altså på døra mi. Utenfor maskeringen, liksom.

Da maskerer ut på døren, nedenfor hvor du har overspray (altså fått dip på døren) og sprayer på dette området slik at du kan dra av det av :)

Ah, misforsto jeg :p Det kan jo gå, har fortsatt litt igjen i boksen.

Eller er det kanskje lettere med mikrofiberklut og litt avfetting? Har en boks med det som jeg kjøpte på Torshow, er en ganske liten metallboks med masse spansk og tysk skrift på og et nummer midt på. Husker ikke helt hva den het.

Lenke til kommentar

En mikrofiberklut er best å bruke på Plastidip støv

Være litt forsikring slik at lakk ikke skades.. Men går selvsagt. Evt bruke petroluims(?) basert avfetting som fjerner dette ganske lett.

Må jo bruke detailer mikrofiberklut

Vil ikke råde å bruke petroleumsbasert avfetting. Det kan fort bli en jævlig smørje som kan være vond å få av. Plastidip'en "smelter" og blir klint utover, og da må man rubbe/polere det bort...

Lenke til kommentar

Være litt forsikring slik at lakk ikke skades.. Men går selvsagt. Evt bruke petroluims(?) basert avfetting som fjerner dette ganske lett.

Vil ikke råde å bruke petroleumsbasert avfetting. Det kan fort bli en jævlig smørje som kan være vond å få av. Plastidip'en "smelter" og blir klint utover, og da må man rubbe/polere det bort...

Blir som å fjerne tørket smartboard-tusj med å tegne over med ny tusj. Genialt!

Lenke til kommentar

Blir som å fjerne tørket smartboard-tusj med å tegne over med ny tusj. Genialt!

Ja, litt som makrell i tomat i smågodtposen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...