Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk utført motor- og understellsvask i dag. Herlig å få bort alt det dritet, men på nedsiden så er det fordi jeg leter etter en lekkasje i servo-systemet (Litt av en shocker på E39, huh?). Den ble ihvertfall ren og fin, og ble imponert over hvor rustfritt det var under.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Å fy fader! Tror jeg hadde bæsja ned buksene mine om det hadde skjedd meg.

Men feil kjøreretning? Det er ikke uflaks.

Edit: Det er sjeldent uflaks.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Artig og litt skremmende situasjon i dag. Er på vei til treningssenteret, og parkerer på den faste plassen et lite stykke unna senteret. En grusparkering hvor jeg alltid får stå alene, i tillegg ved siden av et tre/busk som gir skygge fra sola. Bak meg, ca 1 1/2 billengde står det en bil som rett og slett bare har stått der i flere uker.

Jeg går inn mot senteret, og inn på grusparkeringen kommer det en hvit stasjonsvogn med en ung sjåfør. Ser L'en bak, og garantert mora i passasjersete. Tenker ikke noe mer over det, og går inn. Skifter i garderoben, går ut, og tar en tilfeldig titt på grusparkeringa jeg kan se fra vinduene på senteret. Midt på plassen står det flere pappesker, og jeg skjønner jo fort hva som foregår. Ser jenta i bilen øver på rygging på plassen der. Fint og flott tenker jeg! Ikke mange foreldre som lærer ungen å lukeparkere, og så lenge de holder seg unna min bil, gidder jeg ikke bry meg noe mer.

Trener i styrkerommet (kan ikke se parkeringsplassen herifra) en 10-15 minutters tid, og går ut i hovedrommet for å fylle flaska. Da ser jeg den hvite stasjonsvognen lukeparkere mellom _MIN_ og den forlatte bilen lenger bak meg. Det er mye plass å gå på, men jeg kan se at den unge jenta som kjører er ubehagelig nærme fronten min. Mora sitter i passasjersete med armene i kryss(!), og gjør ingenting.

Jeg slipper omtrent alt jeg har i hendene ned på gulvet, løper inn i garderoben for å hente nøkkelen, og spurter ut. Da er rumpa på hennes bil farlig nær min front, noe jeg ikke ønsker å være med på. Går forbi dem med et litt stressa blikk, setter meg inn, og kjører LANGT unna til en parkeringsplass lenger bort. Går ut av bilen, og tilbake mot senteret. Da står mora utenfor og stirrer på meg et blikk jeg ikke har sett maken til. Bare smiler tilbake og går inn. To minutter etterpå er pappeskene borte, og det samme med bilen.

Så det er sagt;

Jeg syns det er flott at du vil lære dattera di å parkere ordentlig, men bruk da for helvete de pappeskene du tok med deg. Jeg ønsker ikke å være et verktøy for deres trening, da det fort kan bli bulker og skader jeg ikke har tid eller penger til å ordne opp i.

Endret av Vertical^
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opplevde en gang rett etter eller rett før (husker ikke helt) jeg fikk lappen hvor jeg stod i rushtrafikk med min storesøster og mor i bilen. Det var ikke store pauser og litt motbakke, så jeg stod på clutchen istedenfor bremsen. Damen bak meg presterte å kjøre på meg (trodde nok at jeg begynte å kjøre)

Begynte etter litt å styre med langlys for å få meg til å stoppe, så stoppet på en bussholdeplass. Dama klikka og mente dette var min skyld og ville ha info osv. Jeg ble litt satt ut, så min søster stod for snakkingen. Dama begynte med litt trusler om å ringe både mann og politi, men når min søster utfordret henne på dette. Så satt hun seg i bilen og kjørte.

Jeg hadde hengerfeste, så ingen skade på min bil. Hun fikk en bulk midt i fargeren og bøyd skilt på sin nyere mercedes :)

Lenke til kommentar

Hehehe..

youtube.com/watch?v=Yiu1uLgwF1E

Er det egentlig straffbart å gå over fotgjengerfelt på rødt?

Merker det er passe irriterende med de som trykker på knappen og går før det har blitt grønt. Hva er vitsen med å trykke på knappen da?

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Du kan jo se litt annerledes på det. Det normale er at fotgjengeren trykker på knappen, venter til det blir grønn mann og går så over veien. Hvis han følger denne malen, men ser en mulighet til å gå over før det har blitt grønt, så skulle ikke dette bety noe for deg som bilist.

Alternativet til fotgjengeren er jo å ikke trykke på knappen, og heller bli stående til en mulighet byr seg til å krysse på rødt. Da kan han bli stående en stund.

Hvis det derimot er slik at det er ingen biler i nærheten i det han trykker på knappen, og at han løper over umiddelbart etter å ha trykket, da forstår jeg at det er irriterende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hardboiled! Bilen din på Carthrottle, gratulerer!

Edit: eller facebooksiden dems :)

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Jeg har mange ganger kjørt på rødt ved Tveita-senteret i Oslo. Det er lenge siden jeg har kjørt der nå så kanskje de har fikset signalet der, men før skjedde det ofte at det bare hang seg opp med rødt i ALLE retninger i mange minutter. Da var det samtidig rød mann alle steder. Frustrasjonen bygger seg opp fortere enn køene gjør i slike tilfeller, og da er jeg gjerne den første som tar initiativ til å drite i signalet og bare kjøre på. Det tok aldri lang tid før neste fulgte etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...