Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Hadde det vært snakk om et rent kjøp hadde jeg alt vært på vei dit bilen står. Men jeg synes det hadde vært greit å blitt kvitt Rangeren om jeg handler meg ny bil slik at jeg ikke trenger å betale for to biler frem til jeg får solgt denne privat. Ellers har jeg ikke mulighet til å vite hvor mye forhandleren kan være interessert i å gi meg i innbyttepris på den, så jeg er nødt til å ta meg en tur dit i første omgang.

Men kan man avtale med banken på forhånd om egenkapital fra sparebørsa også ringe inn/levere dokumenter på innbytteprisen når jeg har vært innom forhandler og fått den prisen.

Som sagt, det hadde vært greit å sluppet unna med en tur om jeg bestemmer meg for å handle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De få gangene det tidligere har vært snakk om innbytte i forbindelse med vurdering av ny bil så har jeg alltid fått spørsmål om når jeg har hatt tid til å levere inn bilen slik at de kan titte på den.

Forstår at de vil se på den for å gi eksakt innbyttepris, men å gi deg ca pris burde ikke være noe problem uten å fysisk ha bilen foran seg.

Bare forklar at du nødig vil kjøre en bomtur og innbytte prisen er avhengig for om du kjøper eller ikke.

Lenke til kommentar

Hvis du har nok egenkapital til å gjøre en ren handel kan du jo søke lån med disse betingelsene.

Så ser du hvor mye mer enn innbytteprisen du må ut med i egenkapital når du gjør handelen, da anser de bilen du har nå som en del av egenkapitalen.. Ganske uproblematisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...