Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde det bare vært noe aktiv kjøling på disse kassene, så hadde jeg gjort det samme selv. Men har ikke noe olje in/ut av kassen, så blir da fort vanskelig.

Klart, da er det bare verkstedene som får gjort en flushing, de har gjerne utstyr som kan håndtere det med demontert bunnpanne.

Lenke til kommentar

Hadde det bare vært noe aktiv kjøling på disse kassene, så hadde jeg gjort det samme selv. Men har ikke noe olje in/ut av kassen, så blir da fort vanskelig.

Klart, da er det bare verkstedene som får gjort en flushing, de har gjerne utstyr som kan håndtere det med demontert bunnpanne.

Knapt det og, Audi verkstedet her har ikke utstyret lenger da ingen spør om slikt...

Lenke til kommentar

En liten tanke på morgenkvisten! :p

Kan dårlig jording til f.eks anlegg påvirke hjernen til bilen og skape random feilkoder?

Jeg vet at kortsluttning kan lage overaskende mye faenskap. Det var en LandRover Evoque som sto utenfor verkstedet som hadde blitt fulstendig koko, den hadde sånn nøkkelfri drit. Jeg fikk låst opp bilen på vanlig måte med knappen på nøkkelen og det var det. Bilen klarte ikke å registrere at nøkkelen var i nærheten og jeg fikk heller ikke låst bilen uten å bruke den fyskiske nøkkelen. Fikk vite at det hadde kommet vann i ryggekameraet... Endte med at viking dro den opp på planet med 4 stive hjul og fikk kjørt den til autostrada... :p

Til det du faktisk spør om: Jeg har sett så mange rare feil at jeg tviler ikke på at det er mulig.

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Ja. Jeg har dynostøy så jordingen kan være dårlig, selvom jeg ikke vrt hvorfor.

Forrige bil hadde masse feilkoder, men det var en fiat så det hører jo med, men nåværende er en 4 år gammel subaru. Da er det irriterende med sånt.

Jeg får ta den med til en diagnose..

Poenget er at felles for disse bilene er anlegg montert av meg :p

Lenke til kommentar

Er det mye stress å lufte bremser på en bil?

Nei, egentlig ikke. Det er jo bare å helle bremsevæske i beholderen og lufte ett og ett hjørne helt til all luften er ute. Få med deg en kompis som kan tråkke på pedalen og passe på å etterfylle bremsevæske etterhvert som dere holder på. Du skal alltid begynne på hjørnet lengst unna reservoaret, som oftest blir passasjersiden bak.

Lenke til kommentar

Skal ikke være nødvendig så lenge du ikke har hatt av bremseslangene eller åpnet luftenippelen på kaliper.

Sjekka hvor mye belegg det er igjen på skive og klosser?

Letteste måten å lufte bremsene, er å ta en flaske, lage hull i kroken til en slange. Fylle opp med litt bremseveske slik at slangen er godt druknet. Sette slangen på luftenippel og åpne denne litt. Gå så i bilen og pump noen ganger. Fordelen med å være to, er at du da slipper å kaste bort bremseveske på å presse igjennom mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar

Hvor ofte gjør dere det? Og er det nødvendig?

Jeg syns bremsene har blitt litt "myke", mulig det bare er kjipe bremser på en gammel Passat?

Må gjøres hver gang man har koblet fra slanger eller andre greier i bremsekretsen. feks ved bytte av slange eller kalipper. Eller om man har klart å kjøre tom for bremseveske. Er ikke en "veldikeholds" greie:)

Lenke til kommentar

Noen som vet om det lar seg gjøre å kontakte banken i forkant avtale egenkapital og gjøre det meste klart for kjøp av ny bil, for så å reise til forhandler få innbyttepris og kontakte/reise innom banken på stedet for å ordne med resten av papirene?

Snublet over en bil, som riktig nok har vært i tankene lenge nå, i en aktuell farge. Eneste er at det blir en lang tur å ta. Ihvertfall om man er nødt til å ta to turer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...