Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Etter noen uker med lappen begynner kjæresten min å bli litt lei av å kjøre rundt på de samme stedene hele tiden. Så tenkte det kunne vært koselig å dra på noen fine bilturer i ny og ne. Tips til noen steder som har fin utsikt og morsomme veier å kjøre på, som også kan være gøy og koselig for kjæresten som ikke er så veldig begeistret for bilkjøring ellers? Bor i Follo, så gjerne ikke så veldig langt unna her, men har ikke noe i mot å kjøre et lite stykke hvis det er en fin tur :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med småveiene fra Drøbak og ned mot Son? Kjører forbi noen små og fine badeplasser der.

Drammen - Geilo - Hardangervidda - Eidfjord (?) veeeldig fin tur! Ta med telt og overnatt på andre sia av vidda.

Ellers kan dere jo dra inn i Sverige og eventuelt ned til Danmark.

Lenke til kommentar

Etter noen uker med lappen begynner kjæresten min å bli litt lei av å kjøre rundt på de samme stedene hele tiden. Så tenkte det kunne vært koselig å dra på noen fine bilturer i ny og ne. Tips til noen steder som har fin utsikt og morsomme veier å kjøre på, som også kan være gøy og koselig for kjæresten som ikke er så veldig begeistret for bilkjøring ellers? Bor i Follo, så gjerne ikke så veldig langt unna her, men har ikke noe i mot å kjøre et lite stykke hvis det er en fin tur :)

Du har iallefall noen å kjøre med. :wee: Må kjøre rundt alene jeg noe som resulterer i at jeg bare kjører når jeg må. Det er ergerlig da jeg elsker å kjøre. :hm:

Lenke til kommentar

Du har iallefall noen å kjøre med. :wee: Må kjøre rundt alene jeg noe som resulterer i at jeg bare kjører når jeg må. Det er ergerlig da jeg elsker å kjøre. :hm:

Få deg jobb i posten eller DHL ;)

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Kjørte "Øyeren rundt" på lett-mc en gang. Fin tur. Litt morsomt, i og med at jeg stod opp og ville bare ta meg en liten 10 minutters tur på sykkelen. Enkelte har sikkert opplevd å bare måtte se "én episode til". Jeg måtte bare kjøre "et par kilometer til", og vips - så var det egentlig bare å kjøre hele veien rundt siden jeg var så godt i gang.

Lenke til kommentar

Alltid hatt lyst på et hus eller leilighet hvor jeg kan se bensinprisene fra vinduet :p

Der jeg bodde før kunne jeg se prisene til Esso ut av kjøkkenvinduet. Det var mer deprimerende enn praktisk... Etter å ha kjørt en del den siste uken, så har jeg gjort meg følgende observasjoner.

Tyskland: Billig å kjøpe bil, billig å fylle drivstoff

Danmark: Dyrt å kjøpe bil, billig å fylle drivstoff

Sverige: Billig å kjøpe bil, dyrt å fylle drivstoff

Norge: Dyrt å kjøpe bil, dyrt å fylle drivstoff

• Liker 1
Lenke til kommentar

95? Koster 15.71 for blyfri95 her...

Blyfri 95 ja. Stikker jeg til Bryne så kunne jeg muligens slått av et par øre til (dog med en bomring mellom), og i Egersund betalte jeg 14,17/l i slutten av sist måned.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...