Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Måtte le når jeg så det bildet, Quote :p

Men er dette virkelig mulig? Kjører hun med beina i kryss?

Litt artig/småtrist historie fra da jeg var i LA i forrige uke. Var på et kjøpsenter hvor det var utstilt en Porsche Panamera E-hybrid. Var ingen form for vakter rundt bilen, men folk var forsiktige rundt bilen, og tittet rundt.

Plutselig kommer det to fjortisser bort, hvorav hun ene skriker med en skjærende stemme "I want a car just like this! Take a picture of me!". Hun krabber(!) så opp på panseret med jakke, jeans, og hele pakka. Hun planter så rumpa på panseret. Venninen tar så et par bilder, hun hopper av, og går..

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Utrolig leit dette på Gatebil i går, vet hvem som havnet på Ullevål, han satt på med en annen og ingen av de hadde gått ut av bilen om de absolutt ikke måtte, uheldig hele greia for alle involverete.

Han overlever iallefall sies det, det er bra!

Lenke til kommentar

Det er bra han overlever!

Satt han på i supraen eller?

Jeg håper dette får en slutt på frigjøringen på gatebil.. Det er ikke noe greit å se på det store spriket i erfaring og ytelser på bilene... Slikt skaper farlige situasjoner..

For å kjøre på bane må man ha erfaring, og for å få erfaring må man kjøre på bane:)

Lenke til kommentar

Det er bra han overlever!

Satt han på i supraen eller?

Jeg håper dette får en slutt på frigjøringen på gatebil.. Det er ikke noe greit å se på det store spriket i erfaring og ytelser på bilene... Slikt skaper farlige situasjoner..

For å kjøre på bane må man ha erfaring, og for å få erfaring må man kjøre på bane:)
Og jeg står på mitt at folk med mye erfaring ikke bør være på banen samtidig som de med lite erfaring. /at det ikke bør være for stort sprik i erfaringen.

Grunnforståelsen av banekjøring på frigjøringen på gatebil er for liten og det er flere av de som kjører der som ikke vet hvordan man skal oppføre seg i en forbikjøringssituasjon etc.

Lenke til kommentar

Det har aldri vært noe særlig problem med å slippe utpå folk med forskjellig erfaringer og effekt i bilene sine på andre treff enn gatebil. Det er jo kun på gatebil man kan se at to stykk velkjente driftere kan drifte på hver sin side av en bil i sving, mens på andre treff er det som regel et forbud mot å kjøre forbi i sving.

Ellers virker det som om det har blitt mer og mer populært og skille driftere og de som ønsker å kjøre fort i hver sine puljer og slippe de utpå banen på forskjellige tidspunkt.

Lenke til kommentar

Nå skal det vel sies også at han som ble forbikjørt av Aasbø og han andre i svingen er en rimelig dreven sjåfør også ifølge hva man hørte de snakke om han på treffet i helga når vedkommende var på bana.

En som hadde vært utpå for første gang hadde vel blitt vettaskremt om det hadde skjedd han, veit jeg hadde pissa på meg om det var første gang :p

Lenke til kommentar

Nå skal det vel sies også at han som ble forbikjørt av Aasbø og han andre i svingen er en rimelig dreven sjåfør også ifølge hva man hørte de snakke om han på treffet i helga når vedkommende var på bana.

Og poenget er? Man ser jo klart og tydelig på klippet at han må gjøre en unnamanøver for å unngå å klippe whiddett i ræva, også har han ikke mye å gå på takket være Aasbø.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Måtte le når jeg så det bildet, Quote :p

Men er dette virkelig mulig? Kjører hun med beina i kryss?

Litt kontekst, så er området rundt der en stor parkeringsplass med lite trafikk på en søndag, mest sannsynlig så var det nok en av de første gangene hun kjørte og da er det ikke alltid like lett å sette rett fot på rett pedal, spesielt om man får panikk i tillegg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Mulig dette er mot regelverket, men dere får rapportere/slette(for de som har tilgang til det) dette innlegget om dere finner det støttende :tease:

En kollega er hobbyfotograf og reiser rundt på litt events(fra Gatebil til SEMA) og tar kvalitetsbilder som han legger ut her:

https://www.facebook.com/jk0ph0t0graphy?fref=nf

Sjekk siden ut om du gidder og sleng på en like/følger om du syns det var noe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...