Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er allerede forsikret på folkeregistrert adresse, og selskapet jeg har forsikringen hos gir ingen tegn til å kreve opplysning. Kan forsåvidt bo utenfor ring 3 om jeg finner ut at det går å pendle tidlig om morgenen, og hjem på kvelden.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Bodde på Lambertseter og satt på inn til Blindern en del ganger. Rundt klokken 10 så pleide køen å være så å si borte, så det tok ikke stort mer enn 15 min. Blir vel heller et problem å finne en parkeringsplass når man drar såpass sent. Så spørs det også selvfølgelig hvor ofte du kan dra så sent mtp din timeplan.

Det kan gå helt greit med bil, men bor du utenfor bomringen så blir det litt utgifter per måned i tillegg til alt det andre. Det beste er vel å prøve å bo såvidt innenfor bomringen og i nærheten av direkte kollektivtransport til universitetet, samt en fast parkeringsplass. Om det er -15 ute er det greit å kunne hoppe rett inn i en varm buss som tar deg fram.

Lenke til kommentar

Senteret på felgen er jo fint, burde jeg kanskje dekke til det eller skal jeg ta avfetting på den også?

Dynk hele felgen. Det er ikke noe å spare på. Det er akkurat det felgrensen er laget for. :)

Åssen felgrens er det snakk om? Kan hende du kan blande den ut med vann om du ønsker svakere blanding hvis felgene er nyvokset.

Lenke til kommentar

Hvordan er det å eie bil i Oslo egentlig? Er det mer pain enn f.eks i Stavanger? Vurderer om det er mulig å pendle til universitetet.

I praksis er nok svaret nei.

Universitetet har begrenset antall plasser, de fleste av disse er reservert til de som har et ansettelsesforhold.

Studenter flest benytter seg nok av kollektivtransport, det passer nok bedre inn i et studentbudsjett også

Lenke til kommentar

Senteret på felgen er jo fint, burde jeg kanskje dekke til det eller skal jeg ta avfetting på den også?

Dynk hele felgen. Det er ikke noe å spare på. Det er akkurat det felgrensen er laget for. :)

Åssen felgrens er det snakk om? Kan hende du kan blande den ut med vann om du ønsker svakere blanding hvis felgene er nyvokset.

Husker ikke helt hvilken det var, den var fra Torshow, svart 1L spruteflaske. Felgene er ikke nyvokset heller, kjøpte dem på torsdag også så de litt shabby ut i kanten (kantfelger), så tenkte å prøve det ut. Ga dem en omgang i går, hjalp litt, tok det verste tror jeg, men er fortsatt en del igjen. Tenker å gi dem en runde til i kveld. Etter det bør jeg polere dem, var det sånn?

Lenke til kommentar

Husker ikke helt hvilken det var, den var fra Torshow, svart 1L spruteflaske. Felgene er ikke nyvokset heller, kjøpte dem på torsdag også så de litt shabby ut i kanten (kantfelger), så tenkte å prøve det ut. Ga dem en omgang i går, hjalp litt, tok det verste tror jeg, men er fortsatt en del igjen. Tenker å gi dem en runde til i kveld. Etter det bør jeg polere dem, var det sånn?

Spray på avfetting, la det ligge noen minutter, og så frem med børste eller svamp for å få bort alt møkk.

Etter dette kan de poleres og vokses, ja.

Lenke til kommentar

Spray på avfetting, la det ligge noen minutter, og så frem med børste eller svamp for å få bort alt møkk.

Etter dette kan de poleres og vokses, ja.

På flaska står det at man skal spraye på også skrubbe og skylle av innen et halvt minutt. Er det så trygt å la det stå lengre da?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...