Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Gå for BBS'ene :) Var stilige.

Vet ikke om jeg ville stikket meg noe mer ut, ved å sette på fargede felger.

Hold det cleant :)

Og gå for 17", mye penere :)

Lenke til kommentar

Den refleksvesten jeg postet på forige side, hva slags felgstørrelse er det? 18? Den så ganske perfekt ut på RX-7..

Det går mest i 17" på dem tror jeg. Vanskelig å se fra den vinkelen. De ble levert med 16" orginalt. Og med 17" på spesialutgavene på slutten av produksjonen. Har skaffa meg en utgave av den japanske salgsbrosjyren så håper å få godkjennt forskjellig bredde forran og bak (et must, da jeg uten problemer river løs 245 dekka, men samtidig er det vell bredt med 245 fremme.

Ellers utrolig fin bil, Zepticon! I jelly..

Ja, er temmelig fornøyd med den selv. Det sto mellom RX7 og Supra, men pga Supraens høye pris, og at den er forholdsvis "vanlig" så ble det Mazdaen. Her i Trondheim er det jo både to og tre MK4 Supra som stiller på hver Cars&Coffee, men jeg er sålangt eneste RX7 :D

Jeg hadde også sykt flaks og fant akkurat den bilen jeg var på jakt etter. Helt orginal, med svart lakk. En eier, kjørt bare på sommeren i sørtyskland, og gådd bare 46k km når jeg overtok. Dårlig samvittighet når jeg la til 10% av total kjørelenge på tur hjem med den i vår, og dårlig samvittighet for at den må stå ute i sommer.

Lenke til kommentar

Har du ikke garasje!? :( Ville vurdert å parkert den inni hjemmet ditt.

Nei:( Måtte bare få kjøpt den før utgifter til hus og unger og hvem vet hva kommer rullende etterhvert som man blir eldre. Skal sette den på vinterlagring da, så helt håpløst er det ikke:)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Tenkte på det, men blir nok Jotunheimen istedenfor gitt :p

Blir kanskje Japsetreff senere.

Edit: Japsetreffet blir ikke arrangert i år.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Nei, jeg skal ikke på gatebil. Sist jeg var der ble jeg minnet på hvorfor jeg ikke skulle dit igjen :p

Og når folk spør om jeg skal på gatebil med bilen min, så svarer jeg kort og konsist.. "Nei"

Hvorfor ikke ? Jo, fordi det koster flesk å kjøre for det første, og for det andre så er det så mange hodeløse idioter som er å kjører på frikjøringen at jeg ikke tør å risikere både motor og karosseri for å stå i kø dritlenge for så å kjøre forsiktig for ikke å bli Tbona av en løen volvo.. :p

Lenke til kommentar

Skal nedover på Gatebil på Lørdag, alkohol drikker jeg ikke og damer kan jeg kikke på ellers i året.

Sjeldent man får mulighet til å se så mye rått på 4hjul samtidig samt kjente stjerner fra FormulaD , så dette må man få med seg!

- og selvfølgelig kaster man blikk på snasene kvinnfolk man ser også, bare naturlig :p

Bare skeptisk til å bli stoppa i teknisk, men det får så være..

Endret av olehenri
Lenke til kommentar

Kan være interessant å gå rundt gokart-banen der. Mange fine biler som blir stilt ut. Ellers er jeg heller lite fan av Gatebil.

Har forøvrig vært i USA i tre uker nå. Mye bra biler der. De asiatiske merkene dominerer defintivt! Det jeg også la merke til er at spesielt Kia og Hyundai selger flere modeller der nede som ikke finnes her, som faktisk er relativt attraktive (visuelt). Får jo også Corolla i sport-versjon der, med spoiler og sideskjørt! :p

Leide bil hos Avis, i "premium-klassen". Det som er synd er jo at man aldri vet hva man får. Trodde at vi skulle få noe fra Cadillac, men vi fikk sannelig en Volvo XC60 med T5-motor. Hadde jeg aldri gjettet.. Var faktisk en veldig ålreit bil, og T5-motoren var sterk og god. La fort merke til at T5-motoren er et must, for det er en tung bil. Og å kjøre denne med en D3 eller D4 (eller hva en den selges med i Norge), tror jeg er en trist greie.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...