Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin bil! Utrolig behagelig å sitte på med! Regner med at sedan og touring ikke har så veldig forskjellig komfort... Jeg syntes alle nye biler er så stive. Alt er så.. nytt. Stive seter (Sikkerhet? Aldri hørt om.), stive fjæringer (Ja, slitedel, vet.). Eneste som er "mykere" på nyere biler er rattet.

Kjørt noen nyere Toyotaer? Kan styre med lille fingeren i 0,3 km/t. Grattis med "ny" bil da, Gavekort! :D

"Hun er en veldig hissig og kravstor blondine som liker å grave dypt i lommeboka mi."

.. Kjenner meg igjen, bare bytt ut blondine med brunette med dådyrøyne, så har du hun. :(

Endret av Trouble
Lenke til kommentar

Med senk og lav dekkprofil så er den en del stivere enn originalt, men det er ikke så ille som jeg først trodde det kom til å bli. Setene er fortsatt behagelige og jeg hadde ikke komfort-problemer på turen til Stavanger, fra Kristiansund der bilen kom fra.

Jeg må jo påkoste bilen etter hva den er. Litt Biltema blir det jo uansett, men prøver ikke å lure meg unna utgiftene som finnes på slike biler i motsetning til de av eldre årgang. Tenker jeg skal ta en full service på verksted i løpet av nær fremtid slik at jeg kan ytterligere bevise kilometerstanden i tilfelle jeg en gang skal selge den igjen, men for det meste så blir det hjemmemekking, så der er det penger å spare.

Edit: Angående sedan vs touring så tror jeg ikke det er særlig med forskjell nei. Jeg har kun kjørt en sedan fra '96, så erfaringen jeg har på dette feltet vil jeg ikke regne som en gyldig sammenligning.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Det er mange som tror at moderat senk og en lavere profil en originalt er å komplett ruinere bilens kjøreegenskaper. I noen tilfeller er det jo selvfølgelig dette, men i de fleste kan man fort oppleve det som en positiv oppgradering. Lavprofil og moderat senk hadde neppe vært så utbredt hadde det automatisk vært en forverring av kjøreegenskaper og komfor.

Lenke til kommentar

Er moderat senk ja, så har ikke møtt på noen merkverdige problemer, sett bort fra at jeg kjører litt vel sent over de bratte humpene som ligger i midten av veien. Originalt så er E39 litt båtete, så synes at den ligger veldig mye bedre i svingene med senken. Ikke det at jeg har så fryktelig aktiv kjørestil.

Etter min personlige mening så ser den også mye bedre ut med senken. Det er nok ikke noe jeg hadde gjort selv, men jeg har originalfjøringen, og har ikke noen fremtidige planer om å reversere det enda.

Denne her var forresten spot on. :lol:

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Pappa hadde vanen på eu kontroll. En Ford E-350 og fikk FEIL på parklys forran, det var visst FEIL FARGE på de orinale gule parklysa.

Og i fjor så fikk den plutselig mangel på skvettlapper. Det gir absolutt ingen mening. Hvordan er det mulig siden pappa har har hatt i over 15 år?

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Audien har original senk med sportsfjærer (forgjengeren til S-Line understell) og den er milevis bedre å kjøre enn de som ikke har det. Vil nesten påstå at det er et "must" på disse bilene (A6 4b), får vekk mye av båtfølelsen. Jeg har dog en veldig forsiktig og pen kjørestil, men allikevel synes jeg at den er mye bedre å kjøre enn den forrige som ikke hadde det. Dessuten har disse quattro-modellene uavhengig bakstilling, noe FWD modellene ikke har...

Skjønt, den er omtrent like understyrt da, men med min kjørestil er det knapt merkbart. Nydelig bil å cruise på landeveiene med. :p

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Pappa hadde vanen på eu kontroll. En Ford E-350 og fikk FEIL på parklys forran, det var visst FEIL FARGE på de orinale gule parklysa.

Og i fjor så fikk den plutselig mangel på skvettlapper. Det gir absolutt ingen mening. Hvordan er det mulig siden pappa har har hatt i over 15 år?

For noe tull. Skvettlapper er langtifra et krav, det finnes jo titusenvis av biler i Norge uten dette. Og gul er jo en lovlig farge, så jeg ser ikke helt problemet.

Det hele hørtes veldig rart ut spør du meg. Ta et bilde av mangellappen og post den.

Lenke til kommentar

Det kan du jo spørre om..

Hvordan er det mulig at man 15 år overser slike mangler?

Det er vel originale, orange parklys på den bilen? Det er ikke lov.

Skvettlapper er påbudt på biler over 3500kg, altså lastebiler..

De fleste E-350 er vel registrert med tillatt totaltvekt over 3500kg..

For noe tull. Skvettlapper er langtifra et krav, det finnes jo titusenvis av biler i Norge uten dette. Og gul er jo en lovlig farge, så jeg ser ikke helt problemet.

Det hele hørtes veldig rart ut spør du meg. Ta et bilde av mangellappen og post den.

Nå vet jeg at du allerede har fått kommentert det, men kan du ikke tenke deg om en gang til før du poster neste gang? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vet jeg at du allerede har fått kommentert det, men kan du ikke tenke deg om en gang til før du poster neste gang? :)

8f901d592eb9c1f266384eefa102020899715f39

• Liker 4
Lenke til kommentar

Lurer på om noen felger med farge hadde passet til bilen din, kanskje noe grønt eller rødt. Det er veldig få biler jeg synes passer med fargede felger (innser at jeg høres forferdelig rasistisk ut nå, haha).

Kanskje flere og tynnere eiker også..

Edit: IKKE gå helt refleksvest heller da

maxresdefault.jpg

Se for eksempel på fargekombinasjonen på denne superaen! :D Men mer matt rødfage hadde vært ønsket..

tumblr_m7yvha87ew1ryox4so1_1280.jpg

Endret av Trouble
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...