Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg hadde likt å blitt kalt tulling, men det får nå være så.

 

Vet ikke om historien din om E92'en var relatert til diskusjonen, men er snakk om en E39 og Gavekort vet tydeligvis i teorien hvordan man bytter pære.

 

Jeg kan prosessen ja. Men som en teoretisk anlagt person så er det meste greiere i teorien enn i praksis. Siden jeg kan vente så skal jeg høre med verkstedet om de kan gi meg noen gode tilbud. Worst case så kan jeg kjøre med park og tåke til husmekanikeren kommer hjem fra ferie, siden jeg bare kjører om dagen likevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jævlig arrogant å begynne å begynne en quote med "FEIL." Tullinger.

 

 

Kjørelæreren min fortalte at han sendte E92en sin på merkeverksted for å bytte pære. De brukte flere timer på å demontere fanger osv før de fant ut at det var luke i hjulbuen :p job well done

Nå er det vel meg du sikter til, men er absolutt ingen tulling, og mener ikke virke arrogant, så hvis jeg såret følelsene dine må jeg bare beklage.

 

Sa bare "feil." fordi det er nettopp det det var. Prøver ikke være frekk, bare påpeker at vedkommende tar feil. La oss nå holde oss til topic :)

Lenke til kommentar

På våre biler så benyttes samme pære som parklys og som kjørelys, men med en kritisk forskjell. Når den er aktivert som kjørelys så lyser pæra dobbelt så sterkt som når den er aktivert som parklys. Dette må være fordi det er en eller annen regel som tilsier at kjørelys skal ha en viss lysstyrke og at parklys dermed ikke lyser sterkt nok.

Lenke til kommentar

Mine parklys (som har gått igjennom EU-kontroll) kan man se lyset av 3 meter fra bilen når det er mørk, så skal være gå greit. Tviler også sterkt på at man blir stoppet for å kjøre med parklys på bilen når det er dag..

Lenke til kommentar

Mine parklys (som har gått igjennom EU-kontroll) kan man se lyset av 3 meter fra bilen når det er mørk, så skal være gå greit. Tviler også sterkt på at man blir stoppet for å kjøre med parklys på bilen når det er dag..

Tviler på at noen blir stoppet for feil lysbruk i Norge i det hele tatt. Stadig folk som kjører med nærlys og tåkelys midt på natta og blender osv.

Lenke til kommentar

Forøvrig som jeg nevnte tidligere i tråden fikk jeg chiptunet min Forester på tirsdag, og hun kjører som en drøm nå! Fra 147hk/350nm, lagt til mellom 20-25hk og 50-60nm ifølge han som skrev programvaren/chippen (brukte en to timer mens jeg venter, 2000kr, ingen "mellomboks" med andre ord, som er bedre) men han hadde kun 2wd effektmåler så kunne ikke måle.

 

Så nå har jeg nøyaktig 170hk og 400nm, merkes GODT. Kjører gjennom rundkjøringer i 3. gir og den kjører UTROLIG mye "mykere". Også myeeee kvikkere på gassen, den var veldig grei før fra 0-130 så tok det litt tid, men får den opp i 160 LETT nå før det tar tid :))

 

Forbruket gått ned litt også :)

Merket godt forskjellen på vei til Norge fra Nederland på Autobahnen! :p

Lenke til kommentar

 

 

Noen her som har noe erfaring med ettermontert fjernstyring av sentrallås?

Har sentrallås fra før men fjernstyringen er død så tenkte å bare putte inn noe nytt

Ingen ?
Om sentrallåsen virker er det bare en ledning med sender du trenger. Trivielt å montere.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvordan er gatebil for oss under 18?

Er litt keen på å få med noen venner, men hvor mye koster det i inngang? Noen som har vært der med moped?

Tenker på Rudskogen.

Lenke til kommentar

Nå har forhandlere rundt om i landet begynt å fått inn prøvebiler av Volkswagen e-Golf, den elektriske utgaven av Golf.
Fikk prøvekjørt denne i går, litt merkelig å kjøre rundt i en elektrisk Golf.
Førsteinntrykket er meget bra. Veldig sprek til å være en el-bil!

Standardutstyret er adaptiv cruise control, discover pro navigasjon, led-kjørelys, oppvarmet frontrute ++.

Rekkevidden skal være opptil 190 km om sommeren, og toppfart 140 km/t som holder lenge for norske forhold.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Ræva ligner for mye på en Honda synes jeg. Linjene på side-rutene får bilen til å se ut som at den blir mindre bak. Så litt bedre ut på release videoen enn bildene, men fremdeles noe som ikke stemmer.

 

At den er konservativ og kjedelig er det vel ingen som er overasket over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...