Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Høres ut som du absolutt er flink til å handle bil, bra med is i magen :p

Synes kanskje sotingen var litt for mørk, krasjet litt med sølvfargen.

Var kanskje lutt mye chrome etter min smak, særlig på bakluken.

Virker som en ganske habil bil ut i fra annonsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare for meg at forsikringen er på trynet?

En 520 med 170hk koster en 1000-lapp mer enn det en Opel Corsa 1,4 med 60hk koster per år i Gjensidige, og jeg sliter med å finne noe som kommer under 8000kr/året for kun ansvar.

At forsikringen er dyr vet jeg allerede, men at det er så liten forskjell på en bil med 35% av hestekreftene går rett over hodet mitt. Det er ikke spesifikt til Corsa heller, da jeg har prøvd en rekke dautrøtte biler uten tegn til forbedring. Alder på bil spiller inn, men det er også småpenger.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Forsikring her i Norge er et sorgens kapittel. Hos Eika betaler jeg nå, om jeg ikke husker riv ruskende feil, ca 4.500,- per år på Rangeren med 75% rabatt. På et mirakuløst vis skulle if, for nøyaktig samme forsikringsvilkår, ha 12.000,- mer per år.

Ellers betalte jeg i min tid da, Eika fortsatt het Terra, rundt 5000,- på delkasko på diverse BMW'er jeg har hatt hos det selskapet som i alle år har blitt sagt at hater BMW, mens andre fort skulle ha 5-10.000 mer for bare ansvarforsikring. Det skal riktignok sies at jeg hørte en hagle ble ladd hver gang jeg nevnte at jeg ringte på pris på en BMW.

Lenke til kommentar

Gavekort: Er du førstegangsforsikrer og 18-åring? Da er jeg ikke så overrasket over prisnivået på Corsaen, heller på BMWen. Billigere enn jeg ville trodd.

Edit: Prøv å sjekk forsikringer på biler i Storbritannia, da skjønner du hvorfor 18-åringer der kjører Lupo, Ka og 500 med minste motor, fremfor en Golf GTI. Focus ST eller Abarth til "samme" innkjøpspris. Sier ikke at det skal rettferdiggjøre norske forsikringspriser, men bare for å få et perspektiv. Det var grunnen til at jeg aldri kjøpte meg bil de årene jeg bodde der. Hinsides.

Endret av Skavold
Lenke til kommentar

Forsikring her i Norge er et sorgens kapittel. Hos Eika betaler jeg nå, om jeg ikke husker riv ruskende feil, ca 4.500,- per år på Rangeren med 75% rabatt. På et mirakuløst vis skulle if, for nøyaktig samme forsikringsvilkår, ha 12.000,- mer per år.

Ellers betalte jeg i min tid da, Eika fortsatt het Terra, rundt 5000,- på delkasko på diverse BMW'er jeg har hatt hos det selskapet som i alle år har blitt sagt at hater BMW, mens andre fort skulle ha 5-10.000 mer for bare ansvarforsikring. Det skal riktignok sies at jeg hørte en hagle ble ladd hver gang jeg nevnte at jeg ringte på pris på en BMW.

Er Eika jeg også forsikret hos nå. Gjensidige var noen tusenlapper dyrere. Før jeg fikk vite anslaget så sa hun damen i telefon "Ja, men det er en dyr bil å forsikre da", så det var da jeg tenke at alle biler er dyre å forsikre for meg, så det er småpenger som jeg kan ofre for å få noe som er litt kjekt å kjøre.

Gavekort: Er du førstegangsforsikrer og 18-åring? Da er jeg ikke så overrasket over prisnivået på Corsaen, heller på BMWen. Billigere enn jeg ville trodd.

Edit: Prøv å sjekk forsikringer på biler i Storbritannia, da skjønner du hvorfor 18-åringer der kjører Lupo, Ka og 500 med minste motor, fremfor en Golf GTI. Focus ST eller Abarth til "samme" innkjøpspris. Sier ikke at det skal rettferdiggjøre norske forsikringspriser, men bare for å få et perspektiv. Det var grunnen til at jeg aldri kjøpte meg bil de årene jeg bodde der. Hinsides.

Er 21 år, men er fersk på bil med 20% startbonus. Jeg har sjekket forsikringen i Storbritannia ja, så jeg er faktisk glad for at vi ikke har samme tilstand i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...