Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Tror man er rimelig stressa bare man ser en politibil da. Og jeg som er så paranoid at jeg tror en hver svart Passat er siv. UP. :p

Her i Ski kjører de faktisk sølvgrå Mondeoer :p Sett 2-3stk utenfor stasjonen..

Hva om man får tak i ei litta koie i Sverige som man "flytter" til, men fortsetter å bo i Norge. Da kan man vel kjøre svensk bil, gitt at man er i Sverige så og så mye i løpet av et år?

Mange svensker som jobber i Norge kjører jo svenske biler, og de bor jo her.

Du kan og ha jobb eller firma i sverige, og bruke svensk regga bil i norge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er jo litt av poenget borte. Vil jo helst ha norsk lønn og dra nytte av de svenske godene. Spørsmålet er hvordan svenskene som jobber i Norge, og som kjører svensk bil, får det til?

Nei men vis du har firma i både norge og sverige tenkte jeg på da. Så har du lov og ha svensk bil

Lenke til kommentar

Tror man er rimelig stressa bare man ser en politibil da. Og jeg som er så paranoid at jeg tror en hver svart Passat er siv. UP. :p

Up kjører biler du ikke engang kunne tenke deg de kjørte.

Har sett klassikerne, Passat, Mondeo. Og de mindre vanlige XC90, audi a6, avensis, og til og med en ford transit.

Bottomline, du kan ALDRI være trygg:P

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Up kjører biler du ikke engang kunne tenke deg de kjørte.

Har sett klassikerne, Passat, Mondeo. Og de mindre vanlige XC90, audi a6, avensis, og til og med en ford transit.

Bottomline, du kan ALDRI være trygg:P

Legg til Saab 9-3, Subaru Impreza og sist men ikke minst en eldre Caravelle.

Her i Sandnes/Stavanger forekommer det at politites privat biler blir benyttet også i enkelte situasjoner.

MEN, jeg må si, blir ekstra paranoid når jeg ser en Passat selv.

Lenke til kommentar

Leste artiklen om de sikreste bilene i 2010, og kom over denne videoen:

http://www.youtube.com/watch?v=RszRFAbfF04&feature=player_embedded

Her er vel vi stort sett enige i at utfallet av en ulykke ikke ville vært særlig pent.

Men så ser vi på denne:

http://www.youtube.com/watch?v=qO_AfCFQR2M&NR=1

Hva er det som gjør at den ikke deformeres like mye? Er det fordi at den har en annen konstruksjon?

I følge NCAP (Link), så tester de bilene i 64km/h. Kan det være at den første er en uoffisiell test?

Eller har den øverste kanskje tung last i bagasjerommet?

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

En av grunnene til at de ikke deformeres like mye er jo at Transporteren har planet fullt av sand. Jeg mente å huske at det var halvannet tonn, men en av kommentarene sier følgende:

It is an old, rusty VOLKSWAGEN T3. The rate was 80 km/h with 1 ton weight on the loading area. The test 1999 made by the General German Automobile Association the initialization of their new Crash system in Landsberg.

Dog, noen andre sier dette:

1) vw bus was rusty as can be

2) vw bus was crashing at 60mph/100kph

3) vw bus was loaded with 1,5t of sand

4) wonder about the absence of dummies? it was a facility test for the wall

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Så en Sivil UP i Pug 106 ved Rygge for et år siden. Hadde stoppet en Audi S4 :dribble:

Her i Lofoten har vi en 2006-2010 Passat, svart med sota bakruter, og en kompis av meg sin far har en Polo til privat bruk som er rigga med lys og greier.

Så var det en søndag at en luring i en 200SX skulle burne på en parkeringsplass. På med lyset og etter. I en 1.2 Polo.

Den 200SX'en forsvant etter det faktisk.

Lenke til kommentar

Så en Sivil UP i Pug 106 ved Rygge for et år siden. Hadde stoppet en Audi S4 :dribble:

Her i Lofoten har vi en 2006-2010 Passat, svart med sota bakruter, og en kompis av meg sin far har en Polo til privat bruk som er rigga med lys og greier.

Så var det en søndag at en luring i en 200SX skulle burne på en parkeringsplass. På med lyset og etter. I en 1.2 Polo.

Den 200SX'en forsvant etter det faktisk.

I Trondheim hadde de en Mercedes S500 sivil husker jeg. Ellers vet jeg at politiet et sted i Trøndelag har to Passat 3,2 bensin.

Ellers ble jeg selv stoppet av en sivil A4 Avant 2,0T. Bilen har opprinnelig 200 hk, men de hadde fått oppgradert ytelsen med minst 10%. I know fordi de stoppet meg i 126,5 km/t i 90-sonen på Ring 3. Dyr lærdom kan man si. Det mest komiske var at da Audien dro opp bak meg tenkte jeg: "fy faen som han Audien råkjører" he he...

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...