Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk prøvd Tesla p85+ nå. Morsom bil, men jeg savnet motorlyden for mye til at det hadde vært aktuelt. Hadde heller kjøpt en M/RS bil.

Som Tesla-eier som har kjørt mye M: Det går over :)

Savnet etter seter man blir sittende i derimot, det går vel ikke over..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk prøvd Tesla p85+ nå. Morsom bil, men jeg savnet motorlyden for mye til at det hadde vært aktuelt. Hadde heller kjøpt en M/RS bil.

Som Tesla-eier som har kjørt mye M: Det går over :)

Savnet etter seter man blir sittende i derimot, det går vel ikke over..

Hehe, ikkeno problem, man cruiser i teslaen, man kjører ikke på bane.

Lenke til kommentar

hehe :p

Fant denne artikkelen om C02 utslipp. Det ga meg et lite støkk selv om jeg visste at elbiler ikke er så grønne.

Den - i likhet med mange andre artikler som utgir seg for å fortelle "sannheten" - unnlater å fortelle at det koster både strømforbruk og CO2-utslipp å pumpe opp oljen, raffinere den til bensin/diesel, og frakte den til bensinstasjonen. Da blir det et litt annet regnestykke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det skjer vel strengt tatt uansett om Ola Dunk kjøper en elbil eller ikke. Strøm-, bil- og batteri-produksjon er litt mer flyktig enn en primærnæring som oljevirksomhet. Hadde vi alle sluttet å bruke olje så er det en annen sak.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

2001 CLK 200? y/n?

Kul bil. Se opp for rust. De bilene ruster noe helt jævlig.

Har en som er påstått rustfri. Eneste som jeg er usikker på er om jeg vil ha den råtne autolat-girkassen som står i den. Det står mellom den og en 2002 520d som også skal være rustfri.

Lenke til kommentar

2001 CLK 200? y/n?

Kul bil. Se opp for rust. De bilene ruster noe helt jævlig.

Har en som er påstått rustfri. Eneste som jeg er usikker på er om jeg vil ha den råtne autolat-girkassen som står i den. Det står mellom den og en 2002 520d som også skal være rustfri.

Mercedes fås nesten kun i automat. Hvis det er et problem for deg så er Mercedes definitivt helt feil merke for deg.

Lenke til kommentar
Mercedes fås nesten kun i automat. Hvis det er et problem for deg så er Mercedes definitivt helt feil merke for deg.

Neida. Skal kunne leve med en automatkasse, det er bare at jeg har hørt rykter at den spesifikke kassen som er i C208 er litt... Utdatert. Greit å ha manuell på min første bil da, så det er en bonus for 5-serien som kommer med manuell. Bilen står rett i nærheten her, så jeg skal kikke på den på Torsdag og veie den opp mot 5-serien som står langt i hutaheiti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...