Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1 veis sperrer kun ved aks, 2 veis sperrer like mye ved aks og nedbremsing og 1.5 veis sperrer bare delvis ved nedbremsing..

Skal du feks drive med scandi flick så er 2 veis konge da du lettere kan få shiftlock på bakhjulene

Og hvem er bedre enn deg til å forklare meg systemet til subaru? :)
VVarierer fra bil til bil
Lenke til kommentar

1 veis sperrer kun ved aks, 2 veis sperrer like mye ved aks og nedbremsing og 1.5 veis sperrer bare delvis ved nedbremsing..

Skal du feks drive med scandi flick så er 2 veis konge da du lettere kan få shiftlock på bakhjulene

Og hvem er bedre enn deg til å forklare meg systemet til subaru? :)
VVarierer fra bil til bil

Ah. Impreza da :)

Lenke til kommentar

Kult :)

Jeg ble litt nysgjerrig, har du bilder?

Hva med lettere panser, og bakluke? :p

Vet ikke om det er metaltank på dfen gamle bilen, men hvis det er det, så skal jeg skifte ut til plastikk, i mindre størrelse. (skal brukes til banekjøring/bilcross antar jeg)

Jeg er ikke sikker enda hva jeg skal gjøre med den.

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

Vet ikke om det er metaltank på dfen gamle bilen, men hvis det er det, så skal jeg skifte ut til plastikk, i mindre størrelse. (skal brukes til banekjøring/bilcross antar jeg)

Jeg kom heldigvis i mål med nye stoler, vinterfelger, droppa reservehjul, og ellers helt tomt bagasjerom.

Tror du kan bytte hva du vil ellers, så lenge det ikke er bærende konstruksjoner som er vitale for bilens stivhet. Dører, bagasjeluke, panser, fremskjermer og fangere er vell det som kommer under den kategorien. Dog usikker på dører dersom de har forsterkede stålbjelker.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Jeg kom heldigvis i mål med nye stoler, vinterfelger, droppa reservehjul, og ellers helt tomt bagasjerom.

Tror du kan bytte hva du vil ellers, så lenge det ikke er bærende konstruksjoner som er vitale for bilens stivhet. Dører, bagasjeluke, panser, fremskjermer og fangere er vell det som kommer under den kategorien. Dog usikker på dører dersom de har forsterkede stålbjelker.

Regner med jeg kan fjerne dekslene på dørene, da.

Så lenge alle bryterene fungerer.

Lenke til kommentar

En kompis satte på sportsfilter på en suzuki baleno for noen år siden. Når motoren passerte 6000 rpm så tok det helt av og vil si den fikk V-tec lyd effeten :p

Det føltes ut som den fikk litt mer effekt også, men om det er realitet eller plasebo er jeg usikker på.

Lenke til kommentar

Luftfilter er en grei måte å få en litt grommere lyd uten å høres ut som en hebefil bondeknøl, men mer effekt får du neppe.

Jeg er en bondeknøl

Bygg eksos heller.

Ja, kanskje skifte ut eksos.

Den bilen jeg har til over en halv mill skal jeg ikke gjøre noe på.

(Kis med lillebrorbilen parkerte rett ved meg, ville se under pansret, og sitte i bilen, jeg lot han få lov til det)

Billigere modell og "lillebror*"

"OI, V10!"

Selger og kjøper WRX STI

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...