Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

En kollega snakka om han hadde 125CC som jeg kunne øve på litt eventuelt.
Må nok utvide søket litt, er sikkert flere sykler som er aktuelle.

Men alt til sin tid, først må jeg få lappen, noe jeg drøyer enn så lenge, fikk jo ny bil nå i vinter som jeg er knyttet til i 3 år pga. leasing :tease:

Synd det ikke er noe tråd som dette for MC, hadde jeg sluppet og "forsøple" her, så gir meg nå :)

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat skaffa meg en scooter igjen, det vil si, jeg har plukket frem scooteren jeg kjøpte som 16-åring for ti år siden. Når jeg nå bor sentralt i Oslo, og jobber på Skøyen, har jeg kommet frem til at det å putre i kø-helvete i bil hver dag er helt meningsløst.

Skulle gjerne hatt litt mer futt - om så bare en 125-kubikker - men siden jeg ikke har lappen på sykkel blir det en unødvendig tung investering for øyeblikket.

Følelsen av å kjøre forbi køen som står på Ring 2 herfra til helvete er usedvanlig tilfredsstillende. Hvorfor gjorde jeg ikke dette før!?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gire lærer du deg på en ettermiddag :)

Hva med en sykkel fra Yamaha i FZ-klassen?

Apropos FZ, Suzuki FZ er dritfett, lurer på en sånn en :p

Heh, en kamerat av meg hadde en Suzuki FZ i sine ungdomsdager. Den var rimelig sliten, og gikk dårlig. Ihvertfall dårligere enn den originalt skal. Det var morsomt de gangene han møtte på en ordentlig bratt bakke, og måtte skubbe scooteren opp bakken.

Uasett så er det en utrolig kul scooter. Den eneste scooteren jeg kunne ha tenkt meg.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke absolutt ikke problemer med Kias design, mye spennende der - det er verre med kvaliteten på interiør og deler av karosseriet som er under pari. Naboen min er allerede lei av 7 års garanti, fordi han er innom verkstedet flere ganger i året pga deksel som løsner, soltak som henger seg, knirking/gnissing fra fangere osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...