Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slutt for Toyota Hiace

Dagens gladsak. Sikkert mange som har kjennskap til denne arbeidshesten. Det jeg husker best fra den er at den støyer, er ekkel å kjøre, har ekkel sittestilling, helt elendig svingradius, "papp-lyd" i høyttalerne osv. Og det var den nyeste versjonen.

Men nå har jeg ikke kjørt så mange varebiler, så kanskje alle er noenlunde slik. Men er det helt umulig å lage en varebil som er god å kjøre?

Enig, hadde denne som arbeidsbil de første 2årene jeg jobba i posten. Gammel HiAce med piggfri, automatgir og bakhjulstrekk. Av en arbeidsdag på 8 timer så gikk sikkert 3 av dem med på å stå fast på flatmark om vinteren. Burde vært ulovlig med denne på norske vinterveier for lenge siden. Eneste positive med dem var at det var aldri noe galt med dem. 4WD HiAce burde vært eneste utgave av denne bilen tilgjengelig i Norge.

Snakker om varebiler som er gode å kjøre, det siste året i posten fikk vi endelig bytta ut vrakene med VW Transporter 4motion TDI. Kjempegode biler å kjøre, og fantastisk på vinterføre.

Sann historie: Jeg måtte rygge av et regnvått fotgjengerfelt som jeg var så uheldig å plassere bakhjulene på i en slak oppoverbakke med HiAcen, bakhjulene spant bare. Dette var på sommeren, så kan dere tenke hvordan disse er på vinterføre.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

http://www.blocket.s...5.htm?ca=15&w=3

*Vil flytte til Sverige*

Regna om til NOK, er det ca 70.000kr mer enn hva jeg betalte for min '02 Passat :wallbash:

Nei, nå må jeg slutte å loke inne på blocket og mobile.de..

Tja, hva sier du til en Q7 til 265000 NOK? http://www.blocket.se/stockholm/Audi_Q7_3_0_TDI_Triptronic_31144254.htm?ca=1_8

I Norge får man f. eks. en brukt Prius til samme pris...

Lenke til kommentar

http://www.blocket.s...5.htm?ca=15&w=3

*Vil flytte til Sverige*

Regna om til NOK, er det ca 70.000kr mer enn hva jeg betalte for min '02 Passat :wallbash:

Nei, nå må jeg slutte å loke inne på blocket og mobile.de..

Tja, hva sier du til en Q7 til 265000 NOK? http://www.blocket.s...4254.htm?ca=1_8

I Norge får man f. eks. en brukt Prius til samme pris...

Sett bort i fra at det er dieseasel, så er det en grom kjærre ja. Har en venn i Göteborg som skal ha seg en nyere 911 til sommeren, koster jo ikke en sjit.

Drømmen må jo være å ha norsk lønning og bo i Sverige :p

Lenke til kommentar

Den har traktordrivstoff ja. Men var bare innom blocket i ett minutt og fant et godt eksempel på prisforskjellen.

Jeg har mange ganger hatt lyst til å kjøpe en bil i Sverige og bare drite i toll og alt.

Hva er egentlig sjangsen får og bli tatt får det?

stor?

Jeg har jo familie i sverige, så og sette bilen på de også bruke den i norge bør jo ikke være så ille? :p

Lenke til kommentar

Det eneste man risikerer er å måtte betale engangsavgiften? Ikke noe straff? Hvis man har råd, så er det jo bare å sette pengene til side, og når man blir tatt så betaler man. Kanskje man er heldig og slipper unna :D

Bør kanskje ikke være en bil man bruker hver eneste dag, da.

Lenke til kommentar

Tror man er rimelig stressa bare man ser en politibil da. Og jeg som er så paranoid at jeg tror en hver svart Passat er siv. UP. :p

Her i Ski kjører de faktisk sølvgrå Mondeoer :p Sett 2-3stk utenfor stasjonen..

Hva om man får tak i ei litta koie i Sverige som man "flytter" til, men fortsetter å bo i Norge. Da kan man vel kjøre svensk bil, gitt at man er i Sverige så og så mye i løpet av et år?

Mange svensker som jobber i Norge kjører jo svenske biler, og de bor jo her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...