Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Snublet over han her, sikkert gammelt nytt for mange, men:

http://www.carscoops.com/2013/06/georgian-bmw-m5-driver-giorgi-tevzadze.html

For en villmann!

Så det der. Ironisk nok så var det ikke han som kjørte da han omkom.

Åh, det får meg til å huske noen trailerulykker.

Merker det klør i kroppen når man kjører på en liten vei, som har 80 i fartsgrense, samt sving og lastebil i motgående kjørefelt.

Jeg har en mistanke om at mange kjører traileren sin ut i grøfta med vilje, for å unngå og knuse biler med personer i, finnes det noen tall på hvor mange som gjør dette?

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har en volvo v50 2009 modell hvor hjullageret er ødelagt. Hvor kan man få fikset det billigst?

Er det noe å spare på å ta noe slikt i Sverige, evt hvor?

Varierer veldig. Har hørt alt fra 600kr til 1900kr for jobben om jeg stiller med deler, og leverer navet til dem løst.

Lenke til kommentar

Men hvem velger en toyota toseter når prisen er en mill?

Bare fordi at cosworth har tenkt å få litt fart i denne bilen er ikke synonymt med at de skal trimme den så mye at prisen bli en mill her til lands. Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Hei.

Har en volvo v50 2009 modell hvor hjullageret er ødelagt. Hvor kan man få fikset det billigst?

Er det noe å spare på å ta noe slikt i Sverige, evt hvor?

Varierer veldig. Har hørt alt fra 600kr til 1900kr for jobben om jeg stiller med deler, og leverer navet til dem løst.

Takk for svar.

Ok. Hva koster delen/hvor får man tak i den evt? Og hvilke verksteder gjør jobben hvis man kommer med deler? Jeg er (som du kanskje skjønner) ikke veldig nevenyttig når det kommer til bil.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Ok. Hva koster delen/hvor får man tak i den evt? Og hvilke verksteder gjør jobben hvis man kommer med deler? Jeg er (som du kanskje skjønner) ikke veldig nevenyttig når det kommer til bil.

Jeg la ut jobben på mIttanbud.no eller noe slikt og fikk vell en tre-fire svar. Ellers er det bare å sjekke forskjelige verksteder der du bor. Mekonomoen og Snapdrive er de kjedene jeg veit av som ier uavhengige. MECA er også et alternativ kanskje.

Om du skal kjøpe deler i norge, så sparer du lite på å kjøpe dem selv, bare sjekk prisen på delen hos feks mekonomen eller tilsvarende, og så spørr hva de skal ta om verkstedet skaffer selv. Har selv spart en tusenlapp på å sjekke det, og si fra at delen kosta 1000kr mindre hos mekonomen, enn hos Snapdrive i det spesiffike tilfellet,d a gravde de litt dypere i delelista og fant en billigere del. Å kjøpe deler fra Volvo blir fort dyrt. Bare sørg for at det er gode uorginale deler du får. Feks hjullager burde være Volvo orginaler, eller NTN lager. NTN brukes vell av mange bilprodusenter og de leverer god kvalitet. Men det er billigere om det står NTN enn Volvo på eska :)

Nå kjøper jeg utelukkende deler fra rockauto.com og fikser selv, men det vil jeg neppe anbefale dersom du ikke liker å holde på med slikt, og vet hva du skal ha.

Lenke til kommentar

10352284_10202109928937266_5473766593345

Jeg vet ikke om denne er reell, men om den er det, kommer til Norge med noe mer enn "bare" 2.5 snurrediesel. (Jeg er svak for rekkeseksere og likte 3 og 3.5 fra BMW når det kom til effekt VS holdbarhet) så er Rangeren min til salgs.

Denne i Orange (Dyp eller matt) med sorte detaljer tror jeg ville kledd meg godt :D

Lenke til kommentar

Hva er greia med at co2 avgiften ikke er med i beregningen på import av varebil/ lastebil da?

SRT-10 hadde bokstavelig talt eksplodert av synet av Co2 avgifter hvis det hadde vært med.

Beregning Engangsavgift:
Avgift for egenvekt: 242 831,90
Avgift for motoreffekt: 439 200,00
Avgift for CO2: 788 165,00
Avgift for NOx: 6 921,00
Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 1 477 117,90

Lenke til kommentar

Det er jo ikke en spesielt eksklusiv bil. Den går bare dårlig inn med norske avgifter.

Ford F-150 og Mustang er jo vanlige og billige biler i USA. For 200.000 NOK så får du en relativt ny (2011-2012) Mustang V6, eller for 150.000 NOK så kan du kjøpe deg en flunkende ny F-150 XLT med 3.5 Ecoboost.

Til sammenligning:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47439720&searchclickthrough=true

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48031205&searchclickthrough=true

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...