Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper det er riktig tråd. Har skinnseter og tenkte å kjøpe noe å vedlikeholde/behandle dem med.

Har lest at et merke som heter autoglym (stavet riktig?) er bra? Isåfall hvor kan jeg få tak i det (bor i oslo), og hva koster det ca?

NAF sin nettbutikk selger Autoglym

http://butikk.naf.no/autoglym---rensende-og-beskyttende-bilpo/product/52229

Det er greit at du postet det her, men jeg ville heller opprettet en egen tråd i Bilpleie-forumet vårt.

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=468

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ser mer ut som en F10 om du spør meg, men at det er en 5-serie er det ingen tvil om.

Ja, kanskje det er en F11, med tanke på blinklyset :)

Lenke til kommentar

Vel, i dag prøvde jeg og en annen å bytte vindumotor på en ford.

Fy faen, så jævlig avansert. Motor, låsemekanisme og alt mulig rart er koblet sammen. Jeg er sikker på at det er kun motoren som må skiftes, noen innspill?

(Hører bare en klikkelyd fra der motoren er i døra når man bruker vindussknappen)

Jeg endte forøvrig opp med å bruke vinkelsliper på reservedøra bare for å se hvordan alt funket der inne :p

Fant ogaså ut at du må skru i stykker hele døra for å komme til høytalerene.

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

Har to garasjer, ingen breie nok til å skifte hjul. Når passaten er parkert, kan man knapt gå på den ene siden og 30 cm mellom bakfanger og veggen..

Men har fått ryddet og satt opp hyller bak poloen, så nå er det lettere å finne frem i det minste :)

post-91749-0-82601400-1400255948_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Føler jeg er dårlig utstyrt med en utrolig stor garasjejekk og et hjulkryss :p Hahaha

Er det galt av meg å nevne digital momentnøkkel da? :-P

+ dreiebenk, fresebenk, lakkboks, utstyr og plass til å sandblåse biler ++++++

Men utrolig nok foretrekker jeg på enklere oppgaver å bare jekke opp bilen hjemme og bruke manuelt verktøy.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Føler jeg er dårlig utstyrt med en utrolig stor garasjejekk og et hjulkryss :p Hahaha

Er det galt av meg å nevne digital momentnøkkel da? :-P

Overklasse! Har en gammel en fra biltema. Med nål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...