Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Litt overlykkelig her jeg sitter nå. Har akkurat rullet over 80 000 km og trodde det var på tide med ny registerreim på XC60'en. Ringte Volvoverkstedet. Neida, skulle bare ta det med ro, for den skulle ikke skiftes før den var gått 180 000. Puh!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Æsj. Begynte å føle ganske store vibrasjoner i hele bilen og rattet i dag, etter bytte av dekk med nye felger. Hva er sjansen for at vektlodd kan falle av eventuelt? Får jekke opp bilen i morgen, se om noen lodd er borte, og montere hjulene igjen.

Er jo en sjans for at jeg har montert hjuelen noe skjevt, men er relativt nøye på slikt.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Det er ganske stor mulighet for at en eller annen amatørmessig dekksjappe ikke avbalanserer ordentlig og..

Jeg kjørte av gårde fra Sharif en gang, kom meg nesten bort til E6 fra den gamle telthallen hans..

Snudde ved påkjøring E6 og kjørte tilbake, det viste seg å være 80 gram feil to steder på to av hjulene..

Passet veldig bra å få en halvtimes forsinkelse når jeg skulle kjøre bare 100 mil samme dag..

Dette var en fredagsmorgen, tirsdagen etter var jeg tilbake for å få nye dekk igjen :)

Endret av Snylter
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er ganske stor mulighet for at en eller annen amatørmessig dekksjappe ikke avbalanserer ordentlig og..

Jeg kjørte av gårde fra Sharif en gang, kom meg nesten bort til E6 fra den gamle telthallen hans..

Snudde ved påkjøring E6 og kjørte tilbake, det viste seg å være 80 gram feil to steder på to av hjulene..

Passet veldig bra å få en halvtimes forsinkelse når jeg skulle kjøre bare 100 mil samme dag..

Dette var en fredagsmorgen, tirsdagen etter var jeg tilbake for å få nye dekk igjen :)

Hjula jeg kjøpte fra Sharif's nettbutikk var ikke avbalansert i det hele tatt,

For å ikke snakke om de boltene som følgte med, de hadde et spesielt verktøy som krevde at du brukte et verktøy som følgte med for å feste og løsne.

Det verktøyet var laget av ost.

Ble fort en del dyrere enn det så først ut til etter nye bolter, avbalansering og dekka måtte byttes etter en sesong.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å justere litt på dørene på bilen sin? Ser at den ene døren nå er litt lavere enn den burde være og dette er noe man bør få ordnet så det ikke blir rust som danner seg der pga skraping.

Eller er dette like greit å få gjort på et verksted?

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å justere litt på dørene på bilen sin? Ser at den ene døren nå er litt lavere enn den burde være og dette er noe man bør få ordnet så det ikke blir rust som danner seg der pga skraping.

Eller er dette like greit å få gjort på et verksted?

Er bilen ny og det er garantisak så er det best å la verkstedet gjøre det, men hvis ikke er det like greit å gjøre det selv hvis du klarer det.

Pass på så det blir helt tett rundt døra og vinduet bare. Ellers blir det fort sus når du kjører fort og det kan presse seg litt vann inn når du vasker bilen. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jekk kan være lurt, om du ikke har noen til å hjelpe :) Husk å legg noe i mellom jekken og døra. Planke kan vel være greit, for å fordele trykket?

Lenke til kommentar

Fy faen.. Men dette er jo typisk USA, da. Snu en tragedie til en gylden mulighet til å tjene penger. Kan til og med hende at Porsche kjøper seg fri for å unngå støy, men jeg håper de motbeviser drittkjerringa i retten og får henne til å betale hundretusener i saksomkostninger.

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar

De kjøpte vel stort sett biler som de trodde kunne øke i verdi, derfor utvalget. Foxbodyer og E36 var jo grisebillig for noen år siden, og har nå fått litt mer oppmerksomhet. Kommer nok til å stige en del i verdi fremover, så det kan ha vært lurt det.

Forøvrig ser jeg ikke hva som er galt med rettsaken. Det var en Carrera GT, en løpsbil på veien. De burde definitivt, som alle andre biler; ikke ta fyr når man krasjer. Syntes det er greit at dette presenteres som et problem på bilene. Det kunne tross alt ha reddet livet til begge to, om bilen ikke hadde tatt fyr.

Lenke til kommentar

Og dersom du gidder å lese linken så står det at dama saksøker Porsche pga feil i understellet. Ingen som har nevnt noe om den påfølgende brannen som forøvrig kan ha hatt flere årsaker enn at bilen selvantente, men det blir vel litt spekulasjon?

"Kristine Rodas claims the company's 2005 Porsche Carrera GT suffered from design flaws and had faulty suspension."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...