Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ha oversikten, hvis fyren er helt fersk så begynner du en plass hvor det er lite plasser og han har lite regler å forholde seg til (vikeplikt, stopp, fotgjengerovergang osv..) slik at han får lært seg å kjøre først.

EDIT: Og ja, du er ansvarlig.

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Du regnes som fører av bilen og om du skulle være 40 år og øvelseskjøre i egen bil med en 16-åring så trenger ikke du melde noe til forsikringsselskapet angående alder på yngste fører, ettersom det på papiret fortsatt vil være deg. Han/hun skal følge trafikkreglene og være edru, men ved lovbrudd så kan du fort få en smell. Skulle kompisen din plutselig være hard på gasspedalen så kan førerkortet ditt ryke om dere blir tatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Aha, var vel et par R34 Sedan GT-S(?) til salgs for litt siden på finn tror jeg, på hvite skilt.

Mange grelle versjoner av Skyline også da :p

Lenke til kommentar

Så jeg kan få skylda for en ulykke?

Han har strøket på oppkjøring og vil bare ha mengdetrening, så regner med at han vet forskjellen på clutch og gass :p

Nja, det vil jeg ikke si direkte. Men bryter fyren traffikklovene, så blir du ansvarlig. Blir nok også du som blir skrevet som sjåfør på skademeldingskjemaet ved en ulykke, men forsikringen vil jo gå mot bilens forsikring (så hvis du ikke bruker din bil, så er ikke det noe å tenke på)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...