Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Hold inne låseknappen mens du slipper håndtaket da, slik at den blir holdt igjen. Hvis du bare slipper med en gang vil den jo låses opp (når håndtaket er låst i "fyllende" posisjon trenger man bare å klemme inn en gang for å løsne låsen).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Rart, bruker dem hver gang jeg fyller. Opplevde en gang at den var ødelagt da, så pumpa stoppet ikke automatisk og det fosset ut diesel :p

Lenke til kommentar

Varierer vel også veldig fra stasjon til stasjon hvor mye de henger med i tiden. Enkelte stasjoner har jo pumper som er direkte ekle i bruk, med kort ledning osv.

Har ikke sett noen låse pumpene slik her oppe.

Men hva tenkte den lokale statoilstasjonen på når de satte opp en pumpe med touch-skjerm for valg av kort/kasse? Er jo helt bak mål å måtte av med hanskene for å fylle bensin. :wallbash:

Lenke til kommentar

[Disclaimer: Vet ikke om bloggreklame er tillatt, men fant ingenting i retningslinjene.]

Fant ut at det var på tide med en alternativ bilblogg her til lands, så nå har man motormani.blogspot.com. Tenkte kanskje det var noen her inne som ville være interessert. :)

Ikke akkurat stedet for bilnyheter, men mer rare observasjoner og skråblikk på livet som bilentusiast, bransjen og spesielle biler.

Lenke til kommentar

For å spørre om noe helt annet; Hvordan får man til de bensinpumpene slik at man slipper å holde i håndtaket hele tiden når man fyller? Veldig irriterende at jeg ikke har fått til det..! :p

Jeg har også slitt med å få det til på bensinpumper, men jeg har som regel bare puttet bensinlokket (den delen du skrur løs) inn i håndtaket, slik at den sørger for at håndtaket er i klem. Enkelt og greit. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...