Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Fryktelig irriterende når man holder fartsgrensa , har unger og kone i bila og bilen bak deg kommer helt opp i støtfangeren din i 90 sonen...

Kommer til å utstyre bilen med kamera bak som fanger opp både fører og skilt for jeg begynner å bli ordentlig lei av slike gærninger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man bare planlegger er det somregel ikke noe problem. :D

Akkurat. Og det å ligge helt opp i ræva på Rangeren, og de fleste personbiler og, gir deg ingen fordel i en forbikjøring siden man som oftest mister mye av sikten fremover og gjør det vanskelig for seg selv og planlegge en forbikjøring.

Lenke til kommentar

Hvis man bare planlegger er det somregel ikke noe problem. :D

Akkurat. Og det å ligge helt opp i ræva på Rangeren, og de fleste personbiler og, gir deg ingen fordel i en forbikjøring siden man som oftest mister mye av sikten fremover og gjør det vanskelig for seg selv og planlegge en forbikjøring.

Helt korrekt :-)

Lenke til kommentar

Jeg synes du bør kjefte på forfatteren av den artikkelen.

"ALCANTARA SETER" er dårlig norsk.

For ikke å nevne "SKJERM BREDDERE"

Eller hva med "STORE OFFROAD HJUL"

Interessant ellers hvordan det glemmes å beskrive bilen utover en utstyrsliste, samtidig som man er flinke til å beskrive sjappa..

Ellers: "Våre biler er verkstedkontrollert og selges med bruktbil garanti."

I min bok heter det bruktbilgaranti, uten mellomrom midt i.

Lenke til kommentar

Fryktelig irriterende når man holder fartsgrensa , har unger og kone i bila og bilen bak deg kommer helt opp i støtfangeren din i 90 sonen...

Kommer til å utstyre bilen med kamera bak som fanger opp både fører og skilt for jeg begynner å bli ordentlig lei av slike gærninger.

Det er ekstra irriterende når det er sivilpolitiet som gjør det. Har opplevd mye cowboy-kjøring fra dem. Fartsgrensene gjelder tydeligvis ikke for dem heller.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at folk flest er talentløse til å slippe forbi.. Selv hjelper jeg alltid bilen bak forbi så fort som mulig, men det er ikke så ofte noen når meg igjen da..

Tja, vanskelig å slippe noen forbi om det er kun et kjørefelt og man har autovern tett inntil på hver side , jeg har null problemer med å slippe trafikanter forbi , men det er en uting å kjøre opp i rumpa på noen for å presse opp farta eller prøve å komme forbi på en eller annen måte. Det er en grunn til at man skal ha en avstand mellom bilen foran på minst 3 s og man kan miste førerkortet på stedet om man ikke har det.

Lenke til kommentar

Jeg synes du bør kjefte på forfatteren av den artikkelen.

"ALCANTARA SETER" er dårlig norsk.

For ikke å nevne "SKJERM BREDDERE"

Eller hva med "STORE OFFROAD HJUL"

Interessant ellers hvordan det glemmes å beskrive bilen utover en utstyrsliste, samtidig som man er flinke til å beskrive sjappa..

Ellers: "Våre biler er verkstedkontrollert og selges med bruktbil garanti."

I min bok heter det bruktbilgaranti, uten mellomrom midt i.

Enig - har spanka forfatteren med en plastlist.

Har ikke du akkurat fått den da? :p

Jepp. Men firmabilene våre holder maks ett år før ny må bestilles.

Kompisrabatt?

He he, alt lar seg ordne, men...

Det er fortsatt en vag. :p

..bilen ble solgt :) Hentes senere i dag. Heldige jævel som kjøpte den - jeg hadde vurdert å ta den på privaten faktisk. Savn.

Lenke til kommentar

Det er ekstra irriterende når det er sivilpolitiet som gjør det. Har opplevd mye cowboy-kjøring fra dem. Fartsgrensene gjelder tydeligvis ikke for dem heller.

Sivilen pleier å gjøre det her oppe. Slik at du skal kjøre fortere, også tar de deg.

De må jo også fylle opp kvota, desverre vet de fleste hvordan sivilbilene ser ut her.

Lenke til kommentar

Foliert

Hva kostet det, om man kan spørre?

Helfoliering av Amarok koster i overkant av 20.000,- Vi betalte 17.500,- fordi firmaet som gjorde det fikk litt gratis pr ifbm en del arrangementer vi hadde med bilen hvor vi satte på firmalogoen hans på bilen.

Ok. Takk for svar. Hva tror du en Volvo v40 ville kommet på? Noe mindre siden det er en mindre bil, eller har ikke det så mye å si?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...