Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Up teller avstanden din på videobildene dette syns jeg er en bra ting å prioritere. Ikke bare er det farlig å ligge nærme, men jeg finner det forstyrrende når folk ligger å presser når jeg allrede har nåla 5 kmt over fartsgrensen (da vet jeg at jeg ligger i fartsgrensen i reell fart)..

Blir altfor mange blikk i speilen for min del for å se om de gir seg, jeg blinker med bremselysene, osv men hint tar de ikke...

(da snakker vi enfelts svingete uoversiktlige drittveier)

(Og ja jeg følger faktisk fartsgrenser for det meste :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Up teller avstanden din på videobildene dette syns jeg er en bra ting å prioritere. Ikke bare er det farlig å ligge nærme, men jeg finner det forstyrrende når folk ligger å presser når jeg allrede har nåla 5 kmt over fartsgrensen (da vet jeg at jeg ligger i fartsgrensen i reell fart)..

Blir altfor mange blikk i speilen for min del for å se om de gir seg, jeg blinker med bremselysene, osv men hint tar de ikke...

(da snakker vi enfelts svingete uoversiktlige drittveier)

(Og ja jeg følger faktisk fartsgrenser for det meste :p )

Blinking med bremselys pleier å funke. Funker ikke det setter jeg bilen ned noen gir og bremser kraftig for å så kjøre fort unna. (Selvfølgelig trygg og kontrollert for å ikke ende opp med ulykke) og de pleier å holde avstanden sin da. Gjør de forsatt ikke det blinker jeg både bremselys og varsellys og begynner å kjøre under fortsgrensa.

Lenke til kommentar

Blinking med bremselys funker skjeldent her i kristiansand.. Spesielt ikke på audi sjåfører (sorry til de som føler seg støtt)

Jeg tar også å bremser hardt ned hvis ikke de gir seg, og akser opp til en grei avstand.. Kommer de tilbake igjen da blir jeg en drittsekk i trafikken...

Lenke til kommentar

Audier har jeg ikke så dårlig erfaring med, kanskje noen av de nye stasjonvognene. De jeg irriterer meg mest over er de fleste (nye) Mercedeser og BMWer. Som regel ser du at det er en liten fyr på 30-40 år med litt grått hår som akkurat har kommet i midtlivskrisen og føler de må tøffe seg litt.

Lenke til kommentar

Audier har jeg ikke så dårlig erfaring med, kanskje noen av de nye stasjonvognene. De jeg irriterer meg mest over er de fleste (nye) Mercedeser og BMWer. Som regel ser du at det er en liten fyr på 30-40 år med litt grått hår som akkurat har kommet i midtlivskrisen og føler de må tøffe seg litt.

Varierer nok veldig fra sted til sted. Her på sørlandet har jeg dårlig erfaring med Audier og de litt større bilene.. "Jeg er størst, slipp meg fram"prinsippet...

Lenke til kommentar

Ahh kjenner det er herlig å eie bil jeg ikke er redd for. Har aldri brydd meg om hvor nærme folk bak meg ligger. :cool:

Jeg er redd for meg selv og mitt velvære og slik sett vil jeg ikke bli kjørt i ræva av noen uavhengig om hvor lite jeg bryr meg om bilen min. Whiplash er i følge de jeg kjenner til som har det alt annet enn digg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri det problemet jeg, fordi jeg har evnen til og slippe forbi.

Evnen til å slippe forbi funker dårlig når det er en veldig trafikkert vei eller hel linje. Det er kun en av disse to her jeg bor. Kjører forøvrig allerede 95 på speedo i 80 soner, så 90 reell fart. Er da absolutt ingen grunn til å presse opp i rævva.

Lenke til kommentar

Hvis de absolutt skal forbi å kjøre for fort når jeg ligger fartsgrensen slipper jeg ikke forbi, det får de klare selv når de skal kjøre ulovlig.

Jeg får fint til å komme meg forbi om jeg vil..

Selv med Rangeren har jeg ingen problemer å kjøre forbi folk som ligger 5-10km/t over fartsgrensen.

Jeg ser bare ikke behovet. Og skulle det være et behov for meg å komme meg forbi en annen fartsynder så aksepterer jeg det at det går litt tregere en periode til forholdene tilsier at jeg kan kjøre forbi.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om noen kjører deg i ræva så er det de som tar regningen uansett, så kunne ikke brydd meg mindre.

Nåja, det er ikke helt slik det funker.

Nakken min er i en dårlig periode igjen, så nå går det 4-6 pinex forte i døgnet, bare for å holde hodet over vannet.

Men joda, regningen for bilen ble tatt av motpartens selskap, det hjelper bare så jævlig lite..

Lenke til kommentar

Hvis de absolutt skal forbi å kjøre for fort når jeg ligger fartsgrensen slipper jeg ikke forbi, det får de klare selv når de skal kjøre ulovlig.

Jeg får fint til å komme meg forbi om jeg vil..

Selv med Rangeren har jeg ingen problemer å kjøre forbi folk som ligger 5-10km/t over fartsgrensen.

Jeg ser bare ikke behovet. Og skulle det være et behov for meg å komme meg forbi en annen fartsynder så aksepterer jeg det at det går litt tregere en periode til forholdene tilsier at jeg kan kjøre forbi.

Hvis man bare planlegger er det somregel ikke noe problem. :D

Lenke til kommentar

Selvom motparten tar regningen er det fortsatt jæævlig kjipt å måtte skrote en bil man har brukt MANGE titalls timer på...

Titalls. Søtt. Selv med hundrevis av timer, driter jeg om bilen skulle bli vrak, men rygg og nakkeskader er jeg livredd for.

Lenke til kommentar

Selvom motparten tar regningen er det fortsatt jæævlig kjipt å måtte skrote en bil man har brukt MANGE titalls timer på...

Titalls. Søtt. Selv med hundrevis av timer, driter jeg om bilen skulle bli vrak, men rygg og nakkeskader er jeg livredd for.

MANGE titalls timer blir fort hundrevis av timer :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...