Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Hvorfor skulle det ha noe å si da? Er papirene i orden har ikke Norge noe de skulle sagt.

Da jeg vet du kan kjøre rundt med 1000hp i Texas, med modifisert bil. Lovlig. Så lenge filteret er i orden.

Så jeg lurer på norges lover? Og som sagt jeg planlegger å importere en WRX STI, jeg regner med 2 mill i avgifter.

Var det ikke nissan GTR som kostet 1.8 million i forsikring?

edit: Regner ikke med 2 mill i avgifter, men sportsbiler er dyre.

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ted Bundy: Hvilken modell STI er det du tenker å ta inn? Nyeste som har kommet eller?

Jepp, eller så venter jeg til neste modell kommer ut.

Kan gjøre det nå, men er litt shaky etter å ha kysset en fjellvegg. Og tviler litt på meg selv :/

Fant bare en 2008 på finn.no, screw that :p

Lenke til kommentar

Ted Bundy: Hvilken modell STI er det du tenker å ta inn? Nyeste som har kommet eller?

Jepp, eller så venter jeg til neste modell kommer ut.

Kan gjøre det nå, men er litt shaky etter å ha kysset en fjellvegg. Og tviler litt på meg selv :/

Fant bare en 2008 på finn.no, screw that :p

Må jo ha sedan med vinge og ikke hatch ;-)

Den nye er jeg ikke helt fan av pga fronten :-P

Lenke til kommentar

Vel, jeg hadde lekt meg med ABS og antispinn på, glemte å slå det av.

Første gangen jeg har kræsjet uten vilje, og det var når jeg glemte å slå av ABS og antispinn.

Vil nevne at det er ikke mulig å skru av ABS sånn uten videre med mindre det er spesialbygd da. Oppfatter det slik ut ifra skrivinga di at den kan bare skrus av :)

Lenke til kommentar

Vel, jeg hadde lekt meg med ABS og antispinn på, glemte å slå det av.

Første gangen jeg har kræsjet uten vilje, og det var når jeg glemte å slå av ABS og antispinn.

Vil nevne at det er ikke mulig å skru av ABS sånn uten videre med mindre det er spesialbygd da. Oppfatter det slik ut ifra skrivinga di at den kan bare skrus av :)

Så hvorfor har man knapp hvor det står "ABS" på, som man kan slå av eller på? (på ved default)

Gikk gjennom kontroll greit, så jeg vet ikke.

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

På Mercedes er det kjapt og enkelt å skru av ABS. Har personlig skrudd av ABS på blant annet W203, W211, W212, W204 og X164. Tror dette er mulig å kjapt gjøre på alle nyere Mercedes som har digital skjerm i instrumentet. Kjempe gøy på vinteren, og gir tilbake den gode følelsen av å kjøre gammel 124 bil som legger seg ut overalt om vinteren.

Prosedyren er enkel. Trykk deg litt inn i menyene i instrumentet, og skru av ABS og ESP. Tar 10 sekunder. Ingen sikringer eller annet tull fjernes.

Lenke til kommentar

Pjuuok: Da snakker vi vel om Dyno-mode, og altså at man går inn i en service-meny eller liknende?

I de vanlige menyene har ikke 211 noen måte å slå av ABS på..

Er det mulig også på biler med SBC?

ESP slår man lett av ved å trykke på knappen for å slå det av.

Lenke til kommentar

Ja, jeg snakker om Dyno mode. Er ikke værre enn å vri nøkkelen til hakket før tenning, for så å trykke tre ganger på det lille justeringshjulet til venstre for instrumentet. Da er du inne i de menyene.

Ja, det er mulig på biler med SBC også.

ESP blir ikke slått av om man trykker på knappen for å slå det av. Det er ikke som på BMW. Når man skrur av ESP i Mercedes blir den kun delvis skrudd av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...