Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På Mercedesen min er det et problem at baklys ikke er synlige om vinteren.. Det høytsittende bremselyset er heldigvis ikke så utsatt for problemet..

Hehe, jeg hadde en hiace som var heisa, fikk noen til å justere lysene slik at jeg ikke blenda alle som mot meg.

Hadde 4 lys på kufangeren, så, ja :p

Lenke til kommentar

Problemet med at lyktene fryser om vinteren er nå et tema allerede. Slik så bilen min ut etter en liten tur over hardangervidden en kald vinternatt :p Er ikke så mange flere mil som skal til før de kjørelysene mine er fullstendig dekket.

2012-01-27233940_zpsa501a552.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det blir sånn med en gang jeg de gangene det er skikkelig vinter ute, men jeg ser jo at mange ikke tenker over det. Det går jo som regel bra, men det er jo i utg.punktet ulovlig å kjøre med tildekkede skilter og med det syke politiet vi har her så tørr ikke jeg noe annet en å børste av :p

Lenke til kommentar

Jeg ser skilter som er dekket til med snø konstant her oppe i nord.

at det forekommer betyr ikke at det er lov. Jeg ser folk som kjører for fort hver dag, fortsatt ulovlig

Det var ikke det jeg sa, heller.

Jeg bare nevnte at det forekommer så ofte her oppe, at jeg tror mye av bøyene som blir skrevet ut er nettop pga det.

Lenke til kommentar

Ang LED litt tidligere i tråden:

Audi R8 og de andre LED-bilene har dedikert varme for å unngå dugg/frost. Var det første jeg spurte om da R8 ble lansert. :)

Jeg mener å huske at LEDlysene på bilene har oppgitt ganske lang levetid før de evt skal byttes. OLED som forskes på "males" på glassklare flater og vil måtte varmes opp av underlaget. Om det kommer vites ikke ennå, men Audi har en ganske kul modell i 1:10 størrelse eller noe med påmalte OLED lys foran, på sidene og bak.

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar

Så, etter jeg vraket min bil i en fjellvegg. Så har jeg skaffet meg ny bil.

(jeg er ikke vant til ABS, og antispinn, så jeg pumpa bremsene og prøvde å rette opp selv, vips, så kysset jeg fjellveggen).

Uansett, kjører en utrolig kjip ford focus 2000 DNW, jada. Jeg kan låne nyere biler, men naaahhhhhh....

Uansett, det elektriske vinduet på førersiden foran funker ikke.

Og låsen fungerer ikke på førersiden foran.

Har ny dør, da mest sannsynelig er det den elektriske motoren(e) som er gåen. Noen tips?

Vanlig feil?

Jada, skal enda importere en ny WRX STI.

EDIT: Ikke at jeg orker å låse bilen, men det hadde vært fint om det funket.

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

(jeg er ikke vant til ABS, og antispinn, så jeg pumpa bremsene og prøvde å rette opp selv, vips, så kysset jeg fjellveggen).

Vel, pumpinga di har ikke forårsaket noen kræsj, det er nok heller at du rett og slett ikke er dreven nok som er årsaken til det.

Å rette opp manuelt kan man utmerket godt gjøre selv om man har antispinn og ABS.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, pumpinga di har ikke forårsaket noen kræsj, det er nok heller at du rett og slett ikke er dreven nok som er årsaken til det.

Å rette opp manuelt kan man utmerket godt gjøre selv om man har antispinn og ABS.

Vel, jeg hadde lekt meg med ABS og antispinn på, glemte å slå det av.

Første gangen jeg har kræsjet uten vilje, og det var når jeg glemte å slå av ABS og antispinn.

Det er vel psykosomatisk.

Edit: Not joking.

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er Maurauder lovlig i norge? Spør da jeg bare er nysgjerrig.

Sikker mulig å få den registrert som lastebil?

Kravene for lastebil er jeg usikker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...