Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Klart, det er biler som ser bedre ut med lyktene oppe enn andre.

Hvordan er det med vippelykter og is om vinteren? Regner med at noen har ødelagt noe med den kombinasjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt noen biler med vippelykter, men de har ikke blitt brukt i vinterhalvåret..

Noen har en løsning for å gjøre så de blir stående i oppe-posisjon hele tiden, jeg tenker det vil være lurt i frost.

Hva gjelder innfellbare speil har jeg deaktivert denne funksjonen på min bil, da det sies at den kan medføre skader om den brukes for mye i frost..

Lenke til kommentar

Dette samme lurer jeg på med speil som går ut automatisk når du opp låser bilen på nyere biler.....

Edit## den som hvertfall ser fæl ut med kjørelys er den teite mazda 323en og mx5

Har lest at Audi (eller VW-biler, husker ikke helt) har noen ganger problemer med at speilene går for langt om vinteren når det er kaldt, ikke hver dag eller gang eller alle biler, men har sett at noen opplever dette.

Lenke til kommentar

Vippelyktene brukes ikke med mindre det er mørkt ute. Skal få montert noen tåkelys slik at jeg kan bruke dem om dagen. Planen er uansett å få byttet ut frontfangeren med en senere model, som har kjørelys som ikke krever at man åpner vippelyktene.

Men, det finnes et utall alternativer til vippelyktene på denne, og denne utgaven er vell det siste som kom på markedet:

http://cdn.fatlace.com/lacedup/wp-content/uploads/2013/03/IMG_4966.jpg

Lenke til kommentar

Kjørelys som gjør at du ikke må åpne vippelyktene?

Du mener en erstatning for originale nær- og fjernlys? Det er vel ikke lovlig uten videre, ettersom en bil kun kan ha to nærlys.

Kan kjøre med parklyst på dag-tid ;) Trenger bare nær og lang lys når det er mørkt, og da ser ikke folkene vippe-lytene uansett :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kan man kjøre med bare park? Må man ikke ha spredere og park for at det skal være lovlig?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Prøvde Golf R igjen i dag. Fortsatt spennende. Prøvde launch-control, men glemte å filme. På veien hjem stoppa jeg litt opp et par ganger og filma akselerasjonen (ikke 100% flatt jern og i Drive istedetfor Sport, men det gir et greit inntrykk allikevel..)

http://www.youtube.com/watch?v=WExjpZgz8HU&list=UUaDiTm7gNNxYL4NwzseNwuQ

http://www.youtube.com/watch?v=fMj5V-1eeQ8&list=UUaDiTm7gNNxYL4NwzseNwuQ

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar

Det er jo langt i fra ille.

Vet noen av dere hvor mye forsikringa koster?

Orker ikke ha forsikring som koster mer enn bilen...

EDIT: Jeg er snart 23, så regner med høy forsikring.

EDIT2: Jeg leket meg med ABS og antispinn, og glemte å slå det av. Så på svartisen så prøvde jeg å rette opp bilen, og endte opp i en fjellvegg. Fikk ikke en prikk på rullebladet engang.

Jeg er vant til å kjøre biler uten ABS og Antispinn :p

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...