Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del passer artikkelen dårlig.

Men jeg kjenner igjen hovedkategoriene.

Idealet mitt er et liv fritt fra materialisme, med en bil som kun er et spartansk transportmiddel som brukes en gang iblandt.

Drømmer om en Lotus Seven, men sannsynligvis blir det bare med drømmen. Lite fornuft i en slik bil her i Nord-Trøndelag. Samtidig som jeg knapt kan forsvare å ha en liten Astra.

Er igrunn litt spent på hva slags bil jeg har om en 5-10 år. Jeg er ihvertfall sikker på at jeg ikke lar andre diktere hva jeg kjører.

Av og til er det latterlig hvor lettpåvirkelige naboer kan være. Vi kjøpte ny bil, og plutselig byttet også naboen bil. (Gikk så fort at bilene har nesten identiske reg.nr, kun forskjell i siste siffer.) Greit nok at de fant det naturlig å bytte bil litt etter ny modell var lansert; men jeg tviler på at det var tilfeldig at de byttet tvert de så at vi hadde byttet bil.

Lenke til kommentar

Hvorfor er så mange opptatt av å dele folk inn i klasser, og ikke minst passe inn i forskjellige klasser? Hvorfor skal man tilpasse seg noe spesielt som man kanskje i utgangspunktet ikke er? Hvorfor ikke bare drite å passe inn her og der med forskjellige kodekser og bare gjøre, kjøre og kjøpe det man vil.

Greia er at det fungerer som et kryss. Og hver og en av de fire gruppene finnes i hver ende av krysset. Derfor kan man si at man er "advokat" med "lærer"tendenser f. eks. Tror det skal godt gjøres å ikke la seg plassere inn i dette krysset.

Det er jo en høyskolelektor i markedsføring som har laget gruppene, og da sier det seg vel selv hvorfor akkurat han er så opptatt av å dele folk inn i klasser.

Lenke til kommentar

Man må være noen standardavvik utenfor normalt før man ikke lar seg plassere i et slikt system.

Kunnskap er makt; i dette tilfelle gir makten muligheten til å selge flere prodkuter med mindre utgifter til markedsføring, og slikt er jo nyttig.

Ta f.eks og sammenlig reklamene på CNBC, CNN, og nyhetskanalen. Forskjellige målgrupper, forskjellig reklame.

Lenke til kommentar

Jeg glemmer aldri den gangen jeg ble med fattern til en kollega av ham. Håndverker, god og lubben og hadde et kosthold basert på pølser og cola, uflidd og banna som en sjømann og røyka 30 om dagen. Kjørte Transporter på jobben som antagelighvis veide 400kg mer enn tillatt da det var verktøy og rot opp til taket.

Hjemme i garasjen sin hadde han en Ferrari 348, en Aston av eldre årgang og en Mercedes SEL hvis jeg ikke husker feil, samtlige dønn strøkne og ble kun brukt sommerstid og i pent vær..

I huset sitt hadde han en stoor andel bøker og leste omtrentlig hver kveld, gjerne filosofi. Det viste seg at han var sønn av en rimelig kulturell familie som også hadde en del "gamle penger" på bok..

Der møtte ihvertfall jeg meg selv i døra og takke Gud for at det finnes mennesker her i verden som ikke kan settes i bås..

Og for å delta i diskusjonen:

Jeg vil heller kjøre RS6 uten noen emblemer fremfor en "Flashy" show-off bil... Andre mennesker burde se på seg selv fremfor hva andre gjør.

Lenke til kommentar

Forsikring? Den skjønte jeg ikke... :)

Ellers må jeg si at jeg er litt uenig. Innvendig er jeg enig i at den er relativt trist, men utenpå er den skikkelig rå. Jeg savner formene på gamle amrikanere og dette er en av veldig få biler som produseres idag og som kan minne litt om en bil solgt på 50, 60 og 70-tallet. Syntes det rett og slett er råkult. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...