Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Bare jeg som synes det ligna voldsomt på en MX-5, sett bortifra fronten?

Mitt største problem med Alfa er: PLASSERING AV SKILTENE

"Let's make a car that looks great with out car plates, no one uses them anyways" -__-

Lenke til kommentar

Det er en fordom mange kanskje har når det kommer til Porche. Mange ser på Boxster og modeller som er under 911 på pyramiden, som litt konebil. Hvis du er mann og kjører Boxster fordi det er Porche, hvorfor kjører du ikke "the real deal". Da kjøper man heller en BMW hvis man vil ha det sportslig.

Kanskje det har litt med janteloven å gjøre. Idealsmaken er en RS6 som ser ut som en helt vanlig stasjonvogn. Kalles vel "old money" og "new money". Forskjellen på å bruke bestemors halsknapp på bunaden og en du ga 50 lapper for. Men det er bare de normene jeg har fått intrykk av her i Oslo. Folk velger Hublot klokker fremfor Breitling, gammel kunst fremfor ny og ofte hvis du har skikkelig disiplin Ferrari 63 fremfor Bugatti Veyron.

Skrev litt offtopic i min egen verden. Men er igrunn nysgjerrig, stemmer det jeg sier? Nå er jeg 19 og aner ikke hvordan det er i det miljøet, men hvis jeg kommer dit en dag så skal jeg faen meg være forbredt! :cool:

Lenke til kommentar

Skrev litt offtopic i min egen verden. Men er igrunn nysgjerrig, stemmer det jeg sier? Nå er jeg 19 og aner ikke hvordan det er i det miljøet, men hvis jeg kommer dit en dag så skal jeg faen meg være forbredt! :cool:

Du har rett i at mange mener Boxster er billig-Porsche. Det var vel en del personer som ikke hadde råd til 911 som kjøpte en Boxster for å kunne skryte av å eie en ny Porsche, uten at jeg har noen tall på det, men det er i hvert fall det intrykket mange sitter med. Sånn ellers så går det vel relativt få Veyron og 250 GTO-er i Norge, meg bekjent er den eneste nordmannen som eier en Veyron en investor og den bilen er ikke registrert i Norge.

Lenke til kommentar

Og så er de som mener at Boxster er den reneste Porschen i dagens line up. Minst, lettest, mest "mekanisk" og down to da bone.

Forøvrig synes jeg det er feigt og tåpelig å ikke velge en bil fordi man er redd for å bli oppfattet som femi eller frisør. Som oftest gjelder dette biler som i utgangspunktet er stilige i de flestes øyne.

Lenke til kommentar

Og så er de som mener at Boxster er den reneste Porschen i dagens line up. Minst, lettest, mest "mekanisk" og down to da bone.

Forøvrig synes jeg det er feigt og tåpelig å ikke velge en bil fordi man er redd for å bli oppfattet som femi eller frisør. Som oftest gjelder dette biler som i utgangspunktet er stilige i de flestes øyne.

Er det ikke GT3 og GT2 som regnes som mest "purebred" da?

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Det er en fordom mange kanskje har når det kommer til Porche. Mange ser på Boxster og modeller som er under 911 på pyramiden, som litt konebil. Hvis du er mann og kjører Boxster fordi det er Porche, hvorfor kjører du ikke "the real deal". Da kjøper man heller en BMW hvis man vil ha det sportslig.

Kanskje det har litt med janteloven å gjøre. Idealsmaken er en RS6 som ser ut som en helt vanlig stasjonvogn. Kalles vel "old money" og "new money". Forskjellen på å bruke bestemors halsknapp på bunaden og en du ga 50 lapper for. Men det er bare de normene jeg har fått intrykk av her i Oslo. Folk velger Hublot klokker fremfor Breitling, gammel kunst fremfor ny og ofte hvis du har skikkelig disiplin Ferrari 63 fremfor Bugatti Veyron.

Enig med du!

En artikkel om dette:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article661150.ece

Han snakker spesielt om to typer mennesker. Advokaten og Megleren.

Advokaten har høy økonomisk kapital og høy kulturell kapital. Advokaten har kjøleskap i eik og kjører vel Ferrari 63 forran Veyron.

Megleren har høy økonomisk kapital og lav kulturell kapital. Megleren har kjøleskap i børstet stål og kjører flashy statusbiler. Jeg synes forsåvidt at Audi RS6 passer godt inn i denne kategorien mennesker.

Endret av ChristR
Lenke til kommentar

Hvorfor er så mange opptatt av å dele folk inn i klasser, og ikke minst passe inn i forskjellige klasser? Hvorfor skal man tilpasse seg noe spesielt som man kanskje i utgangspunktet ikke er? Hvorfor ikke bare drite å passe inn her og der med forskjellige kodekser og bare gjøre, kjøre og kjøpe det man vil.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvorfor er så mange opptatt av å dele folk inn i klasser, og ikke minst passe inn i forskjellige klasser? Hvorfor skal man tilpasse seg noe spesielt som man kanskje i utgangspunktet ikke er? Hvorfor ikke bare drite å passe inn her og der med forskjellige kodekser og bare gjøre, kjøre og kjøpe det man vil.

Couldn't agree less! :-)

Det vil alltid finnes et unntak av regelen uansett ;-)

Så hvorfor bry seg.

Lenke til kommentar

Helt enig jeg og :p

Apropo Porsche, så må jeg si den nye boxtern ikke ser ut som noe spesiell konebil. Etter min mening så er Porsche uten tvil de beste sportsbilene. Bra kvalitet, ikke så alt får gæli pris (Ferrari og lambo ligger jo på over 3mill ny) og ikke minst så kan man bruke de i hverdagen :)

Lenke til kommentar

Hvorfor er så mange opptatt av å dele folk inn i klasser, og ikke minst passe inn i forskjellige klasser? Hvorfor skal man tilpasse seg noe spesielt som man kanskje i utgangspunktet ikke er?

Fordi mange er så usikre på seg selv at det blir veldig viktig for dem å tilhøre "riktig lag". Dermed blir de som velger noe annet automatisk tilhørende "feil lag".

Lenke til kommentar

Det tror jeg kan være vanskelig å svare på. Slik er det i dag, men "hirarkismen" var værre før. Er vel fordi vi er mennesker. Men er enig med deg og det er nok de fleste.

Forsåvidt er det alltig gøy å skille seg litt ut. Med og uten penger, selv om du kanskje ikke er deg selv.

Selv er jeg sosialist, bortsett fra at jeg ikke liker de ekstreme bilavgiftene i Norge. Så fort man har litt hestekrefter så koster en Mustang 4 ganger så mye forhold til statene. Miljøvennlig blablabla, FUCK YOU!!

Lenke til kommentar

En artikkel om dette:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article661150.ece

Han snakker spesielt om to typer mennesker. Advokaten og Megleren.

Advokaten har høy økonomisk kapital og høy kulturell kapital. Advokaten har kjøleskap i eik og kjører vel Ferrari 63 forran Veyron.

Jeg har tydeligvis en artig fremtid. Dog er jeg litt usikker på om jeg har lyst på et kjøleskap i eik...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...