Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det sånn at det sånn at folk må slenge drit om andre sine biler? har du en nissan, da er det en riskoker, har du merce, så ruster den, har du audi, ja da er du en ræv. Kjøper du fiat, da er du generelt verdens dummeste.

Så nettopp en kommentar på broom.no der en med opel insignia kommenterte på den nye volvoen at han muligens kunne byttet ut opelen til fordel for volvoen. Da kommer det en smålig taper og kommenterer "Kan bli en dyr affære siden verdifallet på insigniaen synker som et spett i sjøen"

What the fuck? Hvorfor driver folk på med sånt? Er du sjalu fordi han med opelen har rå til å kjøpe ny bil verdt tredje år? Til og så mye penger at han ikke må kjøpe en safe-safe-bil for å ha nybil.

hvis du er her og leser dette. du er en pikk! få deg et liv.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det sånn at det sånn at folk må slenge drit om andre sine biler? har du en nissan, da er det en riskoker, har du merce, så ruster den, har du audi, ja da er du en ræv. Kjøper du fiat, da er du generelt verdens dummeste.

Etter å ha diskutert med slike personer her inne og på div. bilforum i dette landet virker det som om det kun er de som er usikker på sin egen bil som har et slikt behov for å rakke ned på andre. En alternativ måte å innbille seg selv på at det man selv eier er så mye bedre enn hva andre har.

Også kan man jo fint dra klare og tydelige assosiasjoner mot folk man regelrett kaller drittunger slik som enkelte oppfører seg.

Nei, når man er så heldig å eie en bil man faktisk er stolt over og ikke minst glad i å ha så bryr man seg selvfølgelig ikke hva andre sier, ei heller har man et behov for å rakke ned på andres biler.

Lenke til kommentar

Så nettopp en kommentar på broom.no der en med opel insignia kommenterte på den nye volvoen at han muligens kunne byttet ut opelen til fordel for volvoen. Da kommer det en smålig taper og kommenterer "Kan bli en dyr affære siden verdifallet på insigniaen synker som et spett i sjøen"

What the fuck? Hvorfor driver folk på med sånt? Er du sjalu fordi han med opelen har rå til å kjøpe ny bil verdt tredje år? Til og så mye penger at han ikke må kjøpe en safe-safe-bil for å ha nybil.

hvis du er her og leser dette. du er en pikk! få deg et liv.

Jeg ser poenget ditt, og bil er noe som setter følelsene i sving hos mange, enten det er positivt eller negativt. Noen er veldig opptatt av å forsvare det de selv har, eller er besatt av et bestemt merke. Selv er jeg heldig å få kjøre svært mange forskjellige biler, og synes det er interessant å reflektere litt over både hva som er bra, og hva som er dårlig med de forskjellige. Noen ganger er det snakk om rent faktiske forskjeller, andre ganger subjektiv opplevelse.

Men jeg syns ikke eksempelet ditt var så ille at det er nødt til å komme fra en livløs pikk. Jo, det var kanskje litt spydig, men det er jo helt sant, og Broom har vel også hatt diverse artikler om verditap der nettopp Insignia har blitt trukket frem som en av verstingene, sammen med Citroen og Renault, samt div dyre SUV fra mer anerkjente merker. Kan man ikke like gjerne snu det om, og spørre hvorfor det er sånn at noen er så ekstremt nærtagne for hva andre mener om div biler?

Lenke til kommentar

Helt enig, pcp160, i begge avsnittene. Kjører også en del forskjellig, og det du sier er helt rett. Enkelte biler syns jeg det er veldig rart selger så bra som de gjør - andre syns jeg er enda merkeligere ikke selger så bra som de kanskje burde. Men bilsalget er mindre og mindre basert på bilen som produkt - forhandleren (kundeservice, ettermarked etc.) har minst like mye å si.

Lenke til kommentar

Bra folk er enig.

Og er enig i at eksempelet mitt var tynt, men det var dråpen som fikk begeret til å renne over.

Selv har jeg en lidenskap for italienske biler, men har kjørt biler fra alle verdens kanter. Drittlei av å høre kritikk fra folk som kun har kjørt bmw.

Det finnes ikke en perfekt bil. Har nå en impreza fra 2010. Utrolig god bil, men det irriterer meg grenseløst at forrige 12 års gamle fiaten min hadde mer utstyr:p

Endret av EspJak1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...