Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Er i ferd med å kjøpe (min første) bil, brukt finn.no/forhandler. Den kommer "bare" med et sett felg/hjul.

Hva må en regne med at en må ut med for et sett til 17" felger med vinterdekk (snakk om til en volvo v40 2013 modell). Gjerne/helst "volvo-felger".

Mvh

wampster

edit:

Disse: http://www.gummihuset.se/aluminiumfalgar/GH-EDITION-WORN-7-5x17-/5590/?inchSize=17&width=7.5&offer=true er de samme jeg har sett volvo (bilia) levere.. men på den side står det at det er sommerfelger? Er det faktisk noe som heter sommerfelger og vinterfelger? Trodde det bare var dekk som avgjorde det jeg?

Endret av wampster
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er forskjell på felger ja, noen egner seg bedre til de tøffere forholdene som er på vinteren.

Skal du ha originale må du nesten gå til en Volvo forhandler.

For min del så koster originale felger mer enn det smaker i 90% av tilfellene.

Dekk1 har tilbudet på noen greie vinterfegler (Trinity Nordic) og med skikkelig dekk:

http://www.dekk1.no/felgpakker

Lenke til kommentar

De jeg linket til er orginale tror jeg. Volvo/Bilia leverer dem i hvert fall hvis man kjøper bil fra dem (Står jo også "Volvo-kampanje" på den siden jeg linket til, og under 4k svenske er jo en god pris for 4 felger). Viste bare ikke at det var noe som heter "sommerfelger" og "vinterfelger". Men men, lærer vel så lenge man lever. Det jeg lurer/lurte på er hva er forskjellen på sommer/vinter felger?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

De jeg linket til er orginale tror jeg. Volvo/Bilia leverer dem i hvert fall hvis man kjøper bil fra dem (Står jo også "Volvo-kampanje" på den siden jeg linket til, og under 4k svenske er jo en god pris for 4 felger). Viste bare ikke at det var noe som heter "sommerfelger" og "vinterfelger". Men men, lærer vel så lenge man lever. Det jeg lurer/lurte på er hva er forskjellen på sommer/vinter felger?

Linken fungerte ikke for meg, men la inn Volvo V40 + 17 tommer og de felgene du snakker om er jo bare en kopi.

4000SEK er uansett ikke en dårlig pris, men så kommer frakt, toll/MVA.

Forskjellen er som sagt at vinterfelger tåler tøffere forhold før de blir slitne/oksiderer pga. "tøffere" lakk/finish.

Lenke til kommentar

De felgene du snakker om er jo bare en kopi.

Forskjellen er som sagt at vinterfelger tåler tøffere forhold før de blir slitne/oksiderer pga. "tøffere" lakk/finish.

Ok. Hvis det er den eneste forskjellen så er det vel ikke så farlig. (Hvordan så du at det er en kopi forresten?) Felg er felg for meg.

Dumt den ikke er laget for vinterforhold og.

Tanken var å kjøre og hente dem selv og "slippe" toll/mva.

Takker for raske svar :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

De felgene du snakker om er jo bare en kopi.

Ok. Hvis det er den eneste forskjellen så er det vel ikke så farlig. (Hvordan så du at det er en kopi forresten?) Felg er felg for meg.

Dumt den ikke er laget for vinterforhold og.

Tanken var å kjøre og hente dem selv og "slippe" toll/mva.

Takker for raske svar :-)

Det første som slo meg var navnet "GH" står mest sannsynlig for "Gummi Huset", det betyr at de kjøper inn felgene og navnsetter dem selv. Vett som produserer felgene forblir et mysterie.

Prisen er og uansett avslørende, originale felger koster som nevnt fort 5-6 ganger mer, derav det koster ofte mer enn hva det smaker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...