Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Mine foreldre har en Subaru Forester med automatgir. Da jeg var hjemme i jula og gikk ut for å starte bilen for å smelte is og få den varm fikk jeg beskjed om å sette den i N da den visstnok ikke skal stå i P når den står på tomgang. Stemmer dette? Hvorfor, hvorfor ikke?

Høres rart ut. Kommer ikke på noen som helst grunn for at det er bedre at den står i nøytral enn park. Er faktisk fordel å ha den i park. Lurt å prøve å unngå å bruke håndbrekk på vinteren da det lett kan fryse, så hvis bilen står på noenlunde flat mark, så er park definitivt det beste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har derimot hørt at noen automatkasser ikke skal stå i D når man står stille, som i lyskryss o.l.

Korte stopp som lyskryss går vel bra. Problemet er vel når man står lenge å f.eks venter på noen i D med foten på bremsen - da går kassen varm...

Endret av mhw357
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hva skjer hvis du blir tatt med chip trimmet bil uten å vite at bilen er tuklet med?

Det er ditt ansvar som bilens eier å vite det vil jeg tro :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg har dessverre ikke nok erfaring med chipping til å si om du må ha den inn på verksted, eller om du lett kan sjekke det selv.

Noen andre kloke hoder kan nok svare på det :-)

Lenke til kommentar

Herregud så dum jeg er. Merka i dag, da jeg satte meg inn i bilen, at det var noen heftige riper på de fleste rutene rundt om på bilen. Først tenkte jeg det var hærverk, men etter å ha sjekket isskraperen, så viser det seg at det har kommet noen ujevnheter i flaten man bruker til å skrape.

Var borte på hurtigruta og hørte hva de hadde å si, og han mente at det koster mer enn det smaker å få fikset det.

Just great... Blir å kjøpe ny skraper og sjekke den med jevne mellomrom. :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Huff, har opplevd det samme. Har helt ny bil, hadde aldri skrapet ruten før, men denne gangen hadde jeg det så travelt at jeg ikke kunne vente på at varmeanlegget tinte den. Da jeg kom hjem igjen så jeg flere små skraper i ruta, etter bare en gang!

Ruta på firmabilen min er tusen ganger verre da, det ser ut som om han som hadde bilen før meg har skrapt ruta med en blanding av småspiker, stålull, sandpapir og grus.

Lenke til kommentar

Absolutt lekker, både interiøret og eksteriøret, men har ikke BMW det interiøret i alle bilene sine nå? Med små modifikasjoner så klart, slik som Audi (som har litt mindre modifikasjoner :p)

Alle BMWene er ganske like ja :p Både innvendig og utvendig.

Bare vent til nye 1 serie og 3 serie kommer, så vil man se at alle har så og si lik "hai" front osv. Interiører er jo og ganske likt ja.

Men til og med Audi og mercedes har ganske likt interiør som BMW da.

Tenker da spesielt på Audi a7 og Merce CLS. De har ganske likt interiør som BMW 7 serie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...