Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Hahah, kanskje ikke like gøy når man ikke har planer om å strippe bilen nei :p

Asfaltmatter forblir nok et herk :p

Tenkte ikke på at man kanskje kunne slå ut gulvet med nitrogen :p Hahaha

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tørris er veldig knall, men det er ikke så lett som mange vil ha det til. Det er fortsatt en del jobb, men mye lettere enn å begynne i en ende med hammer og meisel. Går helt fint, og er ikke skadelig, forøvrig. Flytende nitrogen ville jeg vært mer forsiktig med. Det blir _kaldt_.

Jeg har ingen direkte erfaring med tørris, men antar effekten er den samme som når jeg har tatt inn biler som har stått ute et par dager om vinteren før jeg gyver løs og skal fjerne asfaltmatte.

Det er definitivt letter å fjerne kaldt/frosset asfaltmatte enn hva det er å gyve løs på samme oppgave midtsommers uten tørris/annet for å fryse ned mattene. Men som du sier er det fortsatt en trå jobb.

Vi brukte forsåvidt varmepistol på de bilene vi bygget på skola. Jeg dannet meg ihvertfall en teori på at temperaturene et slikt verktøy avgir er nok til å få limet mellom matten og gulvet til å slippe lettere. For letter ble det definitivt.

Lenke til kommentar

Må bare få skrytt litt! Kjøpte og hentet en 2013 Volvo V60 D2 Summum i går. Tenkte jeg skulle være litt fornuftig denne gangen i forhold til å holde bilkostnadene nede mtp drivstoffforbruk, lånekostnader/verditap, plass osv.

Det er ikke mye sprut i 115HK utgaven av denne 1,6D motoren, men om man kjører defensivt og cruiser litt tilbakelent i denne bilen, gjør ikke motoren seg bort i det hele tatt.

Har hatt biler med vesentlig mer "sprut" enn denne, men girutveksling og komforen er noe av det bedre jeg har opplevd. Du trøkkes ikke tilbake i setet når du gir på, men flyter greit opp i 80-90km/t om det skal være behov for det.

Summum er en nødvendighet for meg, med skinn, webasto, hengerfeste og alt det andre som følger med.

Har en C30 i tillegg, en 2.0D som er sprekere og mer moro og kjøre, men må si meg veldig fornøyd med kjøpet.

Lenke til kommentar

D2 er en helt grei motor til daglidagscruising ja, kjørt den mye selv og man kan absolutt ikke klage. Hvertfall ikke når man ser drivstofforbruket! Men må innrømme at jeg savner kruttet jeg har fra D5'en i min egen C30 selvom den bruker 3 ganger så mye diesel :p

Men gratulerer med ny bil da! :fun:

Endret av -Tommy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan legge inn bildene fra finn-annonsen. :w00t:

99_1779794968_xl.jpg

99_407072214_xl.jpg

99_995622186_xl.jpg

Som dere ser er det kun delskinn, men siden dette er tysk-import, mener jeg de har andre specs etc der. Den har gått på vei i 6mnd, før den har stått lenge hos forhandler. Fikk pruta litt for å si det sånn.

23.000km har den rullet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Nice Johan! Ser ryddig og fin ut den der!

Nå hadde vel Johan en C30 med litt mer litt mer pulver, og som familiebil fungerer nok D2'en hans.

Lenke til kommentar

Så en i3 på nært hold for første gang i dag, i Ski sentrum. Kul bil.

Ja, smaken er delt! Studerte en utenfor importøren her om dagen, og syns den er utrolig lite vakker. Man kan kanskje si den er så fæl at det blir kult. De enorme åpne sykkelhjulene som gir fritt innsyn til bremser fra Toyota Aygo gjorde ikke saken bedre. Men den kan godt være bra, har ikke prøvd en. :)

Lenke til kommentar

Delskinn er veien å gå i mine øyne. Helskinn betyr kald rumpe om vinteren og klam rumpe på sommeren.

Skulle jeg hatt noe mer eksklusivt måtte det blitt alcantara.

Delskinn er da alcantara det? Eller er det kanskje flere typer av delskinn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...