Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Kan ikke si at jeg jeg er blodfan av elektrisk styring og motoren i midten omtrent, men jeg kunne godt ha levd med det.

Hva er greia med at motorene ikke holder så mange mil? Folk i familien som har byttet Porsche akkurat på grunn av det, 996 det var snakk om.

Lenke til kommentar

Er ingenting som vekker min interesse når det gjelder Porsche lengre. (Sett bortifra 918 Spyder og CS og RS-modeller).

Bare jeg som føler man må tilbake til 80-tallet og enda lengre for å finne det tøffeste?

Har sansen for 911 (spesielt GT3), Cayman og Boxter. Cayenne og Panamera er helt uinteressante.

Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg jeg er blodfan av elektrisk styring og motoren i midten omtrent, men jeg kunne godt ha levd med det.

Hva er greia med at motorene ikke holder så mange mil? Folk i familien som har byttet Porsche akkurat på grunn av det, 996 det var snakk om.

En bekjent av meg eier en 997 GT3, og har hatt flere 911-er tidligere. Han er i hvert fall veldig fornøyd med driftssikkerheten.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10121035

Parkerte [oppå en annen bil] - skyldte på at parkeringsassistenten sviktet

Den 27 år gamle mannen skal ha fortalt politiet at parkeringsassistenten på hans nesten nye BMW sviktet, og at dette var årsaken til at bilen akselererte ut av kontroll.

...

BMW i USA hevder imidlertid at modellen som var involvert i ulykken ikke er utstyrt med parkeringsassistent.

Tipper resultatet av dette blir at parkeringsassistent blir forbudt i biler solgt i USA, og at alle biler der borte må ha en stor gul advarsel på rattet hvor det står at bilen kan ikke parkere seg selv.

Lenke til kommentar

Kommer anpå design og størrelse på bilen og ikke minst hvem som gjør jobben. Jeg fikk proffe folk til å helfoliere Amaroken og betalte 17500,- Da tok ikke firmaet som gjorde det noen fortjeneste. Kunne sikkert spart 3-4000 på å få det gjort av mindre dyktige folk..

Snakk om en nokså liten bil, mercedes a klasse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Tips til dere som bygger bil:

Å fjerne asfaltmatter kan være en pain in the arse, men jeg så en video på youtube der noen skulle fjerne asfaltmatter.

De brukte tørris på asfaltmattene og banket de rett av, løsnet med en gang :dribble:

Flytende nitrogen går sikkert også an å bruke, hvis du har det mer tilgjengelig.

Nå skal det sies at dette var en herjebil, ville ikke ha gjort dette på en showbil eller noe som skal holde i mange år fremover, uten å lese mer som det.

Lenke til kommentar

Tørris er veldig knall, men det er ikke så lett som mange vil ha det til. Det er fortsatt en del jobb, men mye lettere enn å begynne i en ende med hammer og meisel. Går helt fint, og er ikke skadelig, forøvrig. Flytende nitrogen ville jeg vært mer forsiktig med. Det blir _kaldt_.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...