Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For alt vi vet kan det være en årsak til at denne bilen har slik camber som den har. Finnes en og annen motorsportgren hvor mye camber kan være positivt.

camber.jpg

Meh, det der er ikke mye camber i forhold til hva jeg har sett, men hadde aldri kjørt med den mengden camber bak selv, tilogmed drifterene har mindre camber bak, foran derimot..

Som du sier er det i hovedsak foran det er såppas store mengder med camber inne i bildet. Men har sett en og annen som og har en del bak. Trolig gjort for å kompensere for litt lite effekt vil jeg anta, men samtidig ha greit med grep når bilen ligger sidelengs. Uten at jeg har forsket så alt for mye på akkurat det der.
Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Det ser så jævla dumt ut når felgen er på utsiden av skjermen og dekket er på innsiden som dette

2d9y9fa.jpg

Klarte dessverre ikke å finne noen av de mer ekstreme, men da snakker vi jo strekk så man ser 1 cm + av felgen utforbi der dekket stopper.. helt tilbakestående..

Er med på å senke bil for å forbedre kjøreegenskaper og for å få den til å bli litt mindre "båtete" men gjøre den ubrukelig og usmakelig som den audien hansien posta.. neitakk

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jo stance fått et litt ufortjent rykte på seg på grunn av de som velger å kjøre med enormt dekkstrekk og luftputenes inntog.

Har sett mang en bil som kun er 'stance' i parkert tilstand, men så fort motoren er i gang så er det i utgangspunktet en helt normal familiebil med litt ekstraordinært felgvalg og kanskje en smule senk.

Den audien der, det er en photoshoppet sak??

Det vil jeg anta. Det er jo plass i mellom framfanger/leppa og bakken.

Neida, det er flere og flere ting som får meg og til å tro at denne er resultat av litt leking i photoshop. Uansett finnes det biler som står akkurat slik så den representerer utviklingen av stance uansett om det er photoshop eller ikke.

Lenke til kommentar

Noen andre som forsikrer bil hos Gjensidige og som har fått en voldsom prisøkning nå? Jeg fikk en epost om at jeg har fått "nye dokumenter", så jeg logget meg på og så i forsikringsvilkårene at prisen på bilforsikringen går opp fra ca 9.000 til ca 10.700. Altså ~19 % opp begrunnet med økte forsikringsutbetalinger.

Jeg var ikke fornøyd med prisen jeg hadde fra før, men nå er det bare bråstopp! Forsikringsselskap skal byttes snarest!

Lenke til kommentar

Gjensidige skal jeg aldri ha igjen. Håpløse på skadeoppgjør.

Fikk ei kjerring i siden fra en p plass, og de holdt på å ende med skylddeling, tok meg en tur på google maps, tok noen screenshots av området som jeg kludret litt på og sendte inn, da fikk de bestemt seg, men tok jo 2 mnd elns på en klar sak med gode forklaringer av hendelsesforløpet..

Drittselskap

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...