Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

"Arbeislys" er så mangt bare man selger det inn riktig. Kjenenr til flere trailer/trucker-fyrer som skjuler dette ved visning og kobler det til etterpå..

Bare komisk at myndighetene i den ene enden nekter folk noe bestemt på bilen sin, men akspterer at f.eks utenlandske (men EU-godkjente) biler kjører rundt som rullende lysshow. Sukk.

Har ny visning hos Biltilsynet nå klokka 14.00 - here's hoping...

*and we're good. To ekstralys mindre i grillen og en medium load fjæring fra Old Man Emu. Tok en rask prøvetur og kan ikke si at jeg merket mye forskjell.. Skal bli spennende å prøve ut bilen litt i kveld.

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Salt. Og ja, den er ikke noe særlig :p

Bare vært herk med den egentlig.

I 1994 kom jeg til verden, og fatter'n innså at hans MkII Golf GTI måtte byttes ut. Det ble kjøpt en Opel Astra. Den holdt i 13(!) år nesten uten problemer. Både mamma og pappa var da så klart veldig fornøyd med Opel, og det ble en Astra til. Denne har ikke vært noe å skryte av etter ca. 6 år i vårt eie.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

For noen dager siden spotta jeg en helt hvit Kuga med blålysplanke, men helt uten skrift eller dekaler (på siden og foran). Kuga var ikke noe jeg har sett fra hverken politi eller F.U.N. før, så begynte å lure litt. Jeg så den i Ås med blålysene på, og nå nettopp fikk jeg bilde av en kompis som hadde spotta den på VGTV angående en eller annen sak i Oslo. Noen som vet hvem den hører til og "hva den brukes til"?

• Liker 1
Lenke til kommentar

For noen dager siden spotta jeg en helt hvit Kuga med blålysplanke, men helt uten skrift eller dekaler (på siden og foran). Kuga var ikke noe jeg har sett fra hverken politi eller F.U.N. før, så begynte å lure litt. Jeg så den i Ås med blålysene på, og nå nettopp fikk jeg bilde av en kompis som hadde spotta den på VGTV angående en eller annen sak i Oslo. Noen som vet hvem den hører til og "hva den brukes til"?

Husker jeg så en sivil svart Kuga i en artikkel på oblad.no tror jeg. På bildet sto den i akselerasjonsfeltet. Mulig det er denne:

https://www.facebook.com/notes/kontrollvarsling/sivilbiler-indre-%C3%B8stfold-skiakershus/385191151567891

EDIT: http://sivilpoliti.net/aj69426

Vet ikke om dette er samme: Da går det en et annet sted også

eeb8006b1a9280757b7aee2954679470.png

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150582104216669&set=gm.10150501091333039&type=1

Endret av Durochris
Lenke til kommentar

Det er vel en helt vanlig politibil som ikke har fått merker ennå da. Det er jo rart å ha synlige lys på en sivilbil, og hvit er vel ikke akkurat fargen de velger for sivilbiler uansett.

Lenke til kommentar

hei lurte bare på om dere kunne hjelpe meg med en sak

jeg var ute og taua en bil ca 40kmt i 70 sona

slepetauet som ble brukt var 5 meter langt og kjøpt i bensinstasjon

begge bilene hadde skilt og papirer i orden

jeg mista førekortet grunnet for kort tau er dette mulig

Lenke til kommentar

Ser det står på noen forum at det skal være minst like langt som bilen som taues, men kan ikke finne noe på lovdata eller lignende. Det hørtes rart ut om det var forklaringen.

Eneste jeg finner på lovdata.no er:

§ 4-1. Trekking av motorvogn
1. På offentlig veg er det bare tillatt å trekke en motorvogn om gangen.
2. Den trukne motorvogn må kunne bremses på forsvarlig måte.
3. Stang, tau eller liknende som brukes til trekking på offentlig veg, skal være tydelig merket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Snakket med pappa om ABS kontra låsing av hjul på tørr asfalt. Dette forutsetter jo at man ikke skal svinge.

Så hva mener du? Full skrubb eller ABS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...